Autó Tudós

Az új Suzuki Vitara egy tökéletes városi terepjáró

Az új Suzuki Vitara egy tökéletes városi terepjáró
Rate this post

Nem újdonság számunkra már a Vitara, hiszen jó pár éve ismerhetjük és azon sem lepődünk meg, hogy a Suzukinak mennyire bejött. Ezzel a modellel hamar az eladási toplista elejére ugrott.

Minden részletében abszolút új a Suzuki Vitara, magabiztos kinézete miatt a gyalogosok egy pillanat alatt megjegyzik jellegzetes stílusát és a Vitara legújabb generációjára jellemző vonásokat.

A 2015-ös Vitarában a Jimny és a régebbi Vitarák legnépszerűbb sajátosságai élnek tovább.

Különlegessége, hogy 15 színárnyalat közül választhatjuk ki a számunkra legszimpatikusabbat. Nem kell egyetlen színnel beérnünk, két szín kombinációjában is variálhatjuk.

A csúcsteljesítmény kulcselemei is megtalálhatóak a Suzuki Vitara autókban

Az emelt hasmagasság és a nagy kerekei miatt a Viatara tökéletes tereptulajdonságokkal rendelkezik. Emellett az ALLGRIP szerkezet üzemmódjai segítik, hogy a sofőr minden esetben az útviszonyoknak kedvező beállításban, megfelelően használja ki a Vitara út- és tereptulajdonságait.

Az első fényszórók LED-esek, energiatakarékosak, a fényszórók jellegzetes kinézete pedig egyértelműen rásegít a gépjármű sajátos megjelenéséhez.

Az új Suzuki Vitarát M16 1,6 literes benzinmotor és egy D16AA 1,6 literes dízelmotor hajtja. A rendkívüli üzemanyag-takarékosság mellett a működés nagy teljesítménnyel és nyomatékkal párosul. Az új Vitarában található sebességváltó rendszerek mindegyikéről elmondható, hogy kiváló a váltásélménye, gazdaságos az üzemanyag-felhasználása, illetve tökéletes a hang és rezgéscsillapítás is.

Egy átfogó tesztvideót tekinthetünk meg a következő Youtube-os linken keresztül:

Az Vitarát elől léghűtéses tárcsafékekkel, hátul pedig merev tárcsafékekkel szerelték fel. A féknyergek kisebb súlya, illetve légellenállása miatt gazdaságos üzemanyag felhasználást és tökéletes fékhatást biztosít. Az új Vitara összekerék meghajtású modellje a sport-szabadidős tradíciókat követő Suzukinak, melyet erőteljes formákkal gazdagít. 140 lóerős motor, automataváltó és igényes részletek jellemzik az új Vitarát.

A Suzuki Vitara igazából nem is terepjáró

Erről a kocsiról elmondható, hogy jó méretű, jó kategóriájú és ami a legfurcsább, hogy még az ára is egészen jó. A Vitara hátán visszakúszott a Suzuki az eladási listák élére, jó úton van afelé, hogy sikermodell legyen belőle. Kicsivel több mint egy éve van az utakon, ám hazánkba már szinte akárhol találkozhatunk vele, mindenhol felbukkanhat az utakon.

A régi fajta Vitarával ellentétben ez az új típus sokkal könnyebben vezethető, sokan magas építésű szabadidő-autóként emlegetik csak. Az új Vitara már sokkal inkább városi autó, minthogy terepjáró lenne. Technikailag is egy személyautóra hajaz és tömege is csupán csak 1,2 tonnát nyom, ezzel pedig a kategória átlaga alatt van.

A Suzuki is előrukkolt a benzines turbómotorral

A Vitara gyártásának beindulása után a gyártó szép óvatosan bevezette a Boosterjed névvel rendelkező, turbós, 1,4-es benzinmotort, mely árkategóriában a két régi típusú motor között áll valahol: A dízelesnél 300 ezerrel olcsóbb, a szívó benzinesnél azonban 500 ezerrel is drágább.

Mindkettőt lekörözi a maga 140 lóerejével, 220 Nm.-es nyomatéka körülbelül félúton van a 156 Nm benzines és a 320 Nm dízeles között.

Exit mobile version