Bármilyen nyárigumi-abroncsot válasszunk is autónkra, abban mindenképpen egyetérthetünk, hogy a biztonság a legfontosabb kérdés, amit szem előtt kell tartanunk. Ugyanilyen álláspontot képviselnek a gumigyártó vállalatok is. Éppen ezért időről időre technológiai újítások révén olyan innovatív megoldásokkal és anyagfelhasználással igyekeznek fokozni a vezetés biztonságát, amelyekkel váratlan helyzetekben is képes jól reagálni járművünk, eleget téve mindezzel az egyre nagyobb és nagyobb biztonsági igényeknek.
Ilyen innovatív újítás eredményeként valósult meg a Bridgestone gumigyártó vállalat technikai újítása, a defekttűrő gumiabroncs, mely a DriveGuard™ néven jelent meg a cég gumiabroncs-kínálatában.
A DriveGuard™ defekttűrő rendszerének lényege abban áll, a Bridgestone ígérete szerint, hogy a legváratlanabb defekt mellett sem kényszerülünk az út szélén vesztegelni személygépkocsinkkal.
Ezzel a technológiával készült gumiabroncsok esetében, az esetleges defekt bekövetkezése után, sőt ,,gyakorlatilag bármilyen abroncsokat ért sérülés esetén”, 80 km/órás sebesség mellett, még 80 kilométernyi út megtételére képes személyautónk, TPMS (abroncsnyomásfigyelő)-rendszerrel rendelkező személygépjármű esetében.
Ezt a teljesítményt pedig innovatív technológia révén éri el úgy, hogy az oldalfalvastagság megnövelése révén csökken a kanyarokban az abroncsra nehezedő nyomás, valamint a futófelület bordázata és anyag összetétele lehetővé teszi, szélsőséges időjárási és vezetési körülmények között is a menetstabilitást, így biztonságos célba érkezést tesz lehetővé eltérő útviszonyok esetében is.
https://youtu.be/i2uGP_Mhc0A
A gyártó nagyszabású ígéretét támasztja alá, hogy A Bridgestone DriveGuard SUMMER magas helyezést ért el a TÜV SÜD alábbi kritériumai alapján a 3 hagyományos gumiabroncshoz képest:
- aquaplaning egyenes úton,
- aquaplaning kanyarban,
- fékezés szárazon és
- oldalirányú tapadás nedves úton.
(A teszteket 2015. novemberében a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte (jelentés száma: 713073923-5 – abroncsméret: 225/45 R17).
A gyakorlatban is érdemes volt górcső alá venni, mégpedig a hazai piac elvárásainak megfelelően, így a Hungaroringen tesztnek vetették alá a DriveGuard™ defekttűrő technológiát.
Egy defekt sosem jöhet jókor, de súlyosbít a helyzeten, ha szélsőséges időjárási körülmények között, vagy akár az esti, éjszakai órában szenvedjük el ennek kellemezlenségeit. A Bridgestone Magyarország Kft. szerint legtöbbször kátyú vagy szög okozza a kárt, illetve az online válaszadók esetében az is kiderült, hogy minden harmadik autósnak valamely családtagja is az autóban volt, amikor megállásra kényszerítette gépjárművüket a problémás abroncs.
A DriveGuard™ technológia a korábbi defekttűrő megoldásokhoz képest annyiban jelent újítást, hogy nyomsásesés után az abroncs megtartja alakját, mindannak ellenére, hogy természetesen lényegesen több hő keletkezik a nagyobb súrlódás következtében, így a gumiabroncs oldalfalán hűtőbordák segítik a hatékonyabb hőelvezetést.
A látvány kedvéért a teszten megszögelt gumival légmentesítették az abroncsot, sőt biztos, ami biztos, még a szelepeket is teljes mértékben eltávolították. A Hungaroring tantpályáján 20 km-nyi tesztkört tettek meg ezzel az abronccsal közúti forgalomban. A merev oldalfal valóban hozta az előzetes elvárásokat, a nehezebb kormányozhatóság és a némiképp nagyobb utastérbeli zajhatás ellenére minden különösebb nehézség nélkül tette meg az utat; valamint 80 km/órás sebesség mellett is menetstabilitást nyújtott, végig kormányozható marat az autó.
Végül nem maradhat el a financiális ráfordítás vizsgálata sem. Az árát tekintve a Bridgestone DriveGuard™ technológiával ellátott gumiabroncsai átlagosan 8 százalékkal kerülnek többe, mint egy hagyományos abroncs. Egy középkategóriás autónál ez darabonként 2-3 ezer forintotnak megfelelő összeg, azaz egy garnitúránál 8-12 ezer forint a plusz kiadást jelent. Ha átlagosan öt évig használjuk a szettet és ez idő alatt egyetlen defekttől is megóv minket, akkor minden bizonnyal megérte befektetni az új DriveGuard abroncsokba.