A Continental nyári autógumikat két földrészről is alapos tesztelésnek vették alá idén májusában, amelyre a cég igazán büszke lehet, hiszen mindkét teszt alkalmával kiemelkedő eredményeket értek el. Ausztráliában a sportos nyári gumikat, míg egy csehországi autóklub a SUV kategóriájú nyári gumikat tesztelte.
Különösen érdemes kiemelni, hogy a két külön típusú nyári gumik mind a két esetben rendkívül jól szerepeltek a megbízhatóság terén.
A Continental sportos, ausztráliai sikerei
Az ausztrál Motor magazin májusi számában szerepeltek a sport autógumik tesztjei. A Continental a ContiSportContant 5 P autógumival szerepelt a tesztben, és kiemelkedő eredményeket ért el a tesztek során.
Az ausztrál tesztelők a 235/35 R 19 Y gumi típust vették tesztelés alá. Ehhez a Ford Focus RS-t használták járműként. A helyszín a Dragway and Motorsport Park volt Sydney-ben. A tesztelés 5 kategóriában folyt, mind száraz, mind nedves körülmények között.
A magazin minden nagyobb kontinensről gyűjtött autómárkákat a teszthez, így Európából, Ázsiából és az USA-ból is.
Tesztelték a fékezést száraz és nedves utakon, valamint az irányíthatóságot szintén mind a két körülmény között, Végül pedig szlalom volt az utolsó kategóriába.
A Continental gumija első helyen végzett a száraz és nedves körülmények között a fékezések során, valamint második helyre jött be az irányíthatóság terén, végül a szlalomban 3. helyre értékelték a ContiSportContant 5P-t a tesztelők. A fenti eredmények elég voltak az összesített győzelemhez.
A magazin így értékelte a győztes autógumit: „És nem fér kétség a győzteshez. Elől és hátul állandó teljesítményt nyújtva. Nagyszerű performansz nedves körülmények között is.”
A ContiSportContact 5 P egy különlegesen sport nyári gumi, amelyet mind eredeti felszerelésként, és csereként is lehet kapni. Az utód, a SportContact 6 is kapható 19 inchnél nagyobb méretben.
A Continental teljesen kiütötte a vetélytársakat a SUV kategóriában
A Continental másik sikere a cseh, Autoclub nevű autóklub tesztje. A teszten a 215/65 R 16-os gumik szerepeltek, és a VW Tiguan autója volt a tesztjármű. A SUV nyári gumik 12 kritériumban vettek részt a tesztelésben, és minden kategóriában a Continental ContiPremiumContact 5-ös gumija végzett az első helyen.
A 10 vetélytárs – hasonlóan a másik teszthez – európai, amerikai és ázsiai gyártású gumik voltak. A Continental autógumija nem csak mindennapi autóra változatos méretben, de SUV-ra is elérhető.
A tesztelők külön kiemelték a Continental autógumi teljesítményét a nedves és a száraz fékezések alkalmával, és az irányíthatóság terén.
A Continental saját tesztpályái
Négy évbe kerül mire egy autógumit kifejlesztenek, amelynek nagyrésze a prototípus tesztelését jelenti. A Continental cégnek számos teszthelye van a világon: az Egyesült Államokban, Svédországban, Németországban és Szlovákiában is. Ezeken a pályákon részletesen tesztnek tudják alávetni a gumikat száraz és vízes körülmények között is. A téli gumikat Svédországban és Svájcban tesztelik.
A tesztelés során objektív és szubjektív tesztről beszélhetünk. Az objektív teszt során a gumi a mérőeszközök átlal számban megadott mérése folyik, valamint a tesztpilóták tapasztalait is figyelembe veszik.
Míg a szubjektív teszt az irányíthatóságra, a hangszintre és az úttartásra, kényelemre öszpontosít.
Amit különösen figyelembe vesznek az a biztonság, és teljesítmény valamint a kényelem megfelelő aránya. Ezáltal a vezető véleménye az autó gumiről még mindig nagyon fontos.
A Continental 2012-től már egy külön gyárban, automatikusan is teszteli a gumijait, amelynek során már nincsen szükség tesztvezetőre sem. Ilyen körülmények között a Continental képes több, mint 100 ezer fékezési teszt elvégzésére.
Forrás (Continental):
* Continental tire takes first place in Czech tire test
* Continental sports tire scores test victory Down Under