A Dunlop egyike azon gyártóknak, amelyik bár hazánkban meglepően alulértékelt, azonban világszerte nagyon elismert. Ez nem meglepő, hiszen John Boyd Dunlop több mint egy évszázaddal ezelőtt egy olyan vállalatot hozott létre, amely a kezdetektől a gumigyártás meghatározó alakja volt, sőt mi több, a hétköznapi abroncsok mellett nagy figyelmet fordítottak a versenyszegmensre is. Ennek megfelelően a Dunlop már 1923-ban Grand Prix győzelmet tudhatott magának, ami hatalmas hírnevet eredményezett, akárcsak a La Mans 24 órás futamán szerzett első helyezett.
A Dunlop évtizedeken át meghatározta a versenyszférát, mindmáig az egyik legjobb versenyabroncsokat készítik, de mindeközben a hétköznapi autósokat sem hagyták cserben, amit mi sem bizonyít jobban más, minthogy ma olyan autókon használják gyári szerelésként, mint a BMW, az Audi, a Mercedes vagy a Renault és a Porsche. Mivel a Dunlop nagyon széles kínálattal rendelkezik a téli abroncsok tekintetében is, hovatovább igyekeznek minden kategóriában jelen lenni, ezért az alábbiakban összegyűjtöttük a 2016-os Dunlop télgumi tesztek eredményeit.
A Dunlop téligumi teszt-győztes lett az ADAC-nál
Egy abroncsgyártó számára a legnagyobb elismerést minden kétséget kizáróan az jelenti, ha sikerül meggyőznie termékével a német autóklubot, avagy az ADAC-ot, akik minden évben talán a legszigorúbban veszik az abroncsteszteket. Ennek ellenére azonban a Dunlop téligumi teszt-győzelmet tudott elérni 2016-ban az ADAC-nál, ami hatalmas eredmény annak fényében, hogy csak és kizárólag a gyártó által készített Dunlop Winter Sport 5-ös kapott a letesztelt 225/45R17-es méretkategóriában jó minősítést, az összes többi tesztelt abroncs csak megfelelő és elégséges jelzővel gazdagodhatott. A Dunlop téligumi teszt-győzelmét még jobban kiemeli, hogy a gyártónak olyan neveket sikerült maga mögé utasítania, mint a Pirelli, a Goodyear vagy éppen a téli gumi iparágában a legjobbnak tekinthető Nokian.
Az ADAC egyébiránt szinte minden tekintetben pozitívan értékelte a Dunlop Winter Sport 5-öst! Ennek megfelelően a tesztelők szerint az abroncs száraz-, nedves-, jeges- és havas úton egyaránt kitűnő teljesítményt tudott nyújtani, miközben a kopás tekintetében is jók voltak az eredményei, de az üzemanyag-fogyasztás tekintetében is kitűnő értékkel vizsgázott a németek előtt. A szakemberek egyedül a komfort, illetve a zajszint tekintetében találtak fogást rajta, de még az is bőven a megfelelő szintre lőtték be. Hogy mekkora volt a különbség a második helyen befutó Pirelli Winter Sottozero 3-ashoz képest, az jól mutatja, hogy utóbbi minden tekintetben megfelelő szintet ért el, egyedül az üzemanyag fogyasztás és a kopás terén tudott ugyanolyan jó értéket produkálni, mint a Dunlop.
Az Auto Motor und Sport tesztje
Míg a Dunlop téligumi teszt-győzelmet aratott az ADAC-nál, Németország legjelentősebb autós magazinja, avagy az Auto Motor un Sport egy kicsit hátrébb sorolta őt a ranglistán, noha tény és való: egészen más méretben tesztelték le az abroncsot, ami értelemszerűen változtathat annak hatékonyságán. Ez tökéletesen meglátszik a Dunlop Winter Sport 5 esetében is, amely SUV méretben már nem tudta ugyanazt produkálni, éppen ezért csak a negyedik helyen végzett az említett lap tesztjén, ellenben hajszállal maradt le a dobogótól, és alig pár ponttal teljesített rosszabbul, mint a teszt-győztes Continental TS850 P, amely ráadásul lényegesen újabb konstrukció, így győzelme nem volt meglepetés.