A nyárigumik keresgélésének időszakában arról se feledkezzünk meg, hogy ebben az évszakban a kellemes meleg időjárás mellett a nyári csapadékok időszaka is elkövetkezik. Ha sűrűn, mindennapi jelleggel használjuk autónkat, könnyedén belefuthatunk hirtelen jött záporokba, váratlan hőmérséklet-csökkenés társaságában. Ezért is érdemes alaposabban szemügyre vennünk a Goodyear cég EfficientGrip Performance elnevezésű nyárigumiabroncs-típusát.
Jelenleg piacon megtalálható gumiabroncsok között egyedülálló módon a Goodyear Efficient Performance „A” besorolású eredményt tudhat magáénak ,,nedves tapadás”-kategóriában, ami az EU-szabályozás szerint elérhető legmagasabb besorolás. Természetesen ennek a kiváló tapadásnak szinte velejárója a fékhatás optimalizálása a nedves útszakaszokon is, amelyet az ActiveBraking technológia segítségével képes megoldani a Goodyear úgy, hogy a rövidebb féktávolság érdekében jobb érintkezést teremt az abroncs és az útfelület között, aminek eredményeképpen a féktávolság akár két méterrel (8%) rövidebb nedves útfelületen, illetve 3%-kal csökken száraz úton is. Mindez pedig a gördülési ellenállás exponenciális csökkentésével érhető el a legbiztosabb módon, így az amerikai gumigyártó cég innovatív WearControl technológiájával biztosítja a nedves fékhatás és a kis gördülési ellenállás közötti optimális egyensúlyt az abroncs teljes élettartamára vonatkozóan.
A Goodyearnak minamellett szem előtt kellett tartania azt az alapvető fogyasztói igényt is, hogy kedvezőbb, sőt alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást legyen képes produkálni gépjárművünk az EfficientGrip Performance nyárigumi-abroncs használata során. Ezért az új, innovatív gyártástechnológiai megoldással, a FuelSaving technológia révén alkottak meg egy olyan új alapvegyületet, amely nyomatékmegtartással csökkenti az abroncs energiaveszteségét. Eredményeként pedig a gördülési ellenállás 18%-kal csökkent, ennek hatására pedig javult az üzemanyag-takarékosság, és e környezettudatos innovációval csökkennek a vezetés költségei is.
A fenti kedvező tulajdonságokat az ADAC autóklub nyárigumi-tesztjén is alaposabb vizsgálatoknak vetette alá, és végeredményképpen a 2,2-es osztályzatú ,,nagyon jó” minősítéssel díjazta, és csupán egy tizeddel maradt le a dobogó első helyéről olasz versenytársa mögött a kompakt kategóriában, 195/65 R15-ös méretű abroncsok esetében. Ezt a különösen jó eredményt az 1,6-os osztályzatú ’száraz tapadás’, és a 2,1-es osztályzatú ’nedves tapadás’-blokkokban elért kimagaslóan jó teljesítményének köszönheti. Érdemes kitérni arra a tényre is, hogy míg az ADAC kompakt kategóriájában a 195/65 R15-ös nyárigumiméret viszonylatában nagy volt a verseny az első helyekért, addig a nyárigumiméret tekintetében jóval kevesebb igazán kitűnő eredmény született. Mindezért igen nagy szó, hogy a Goodyear EfficientGrip termékcsaládja 2,1-es osztályzattal a hobbiterepjárók kategóriájában, 215/65 R16 nyárigumiméret tekintetében az első helyen végzett.
Konzekvenciaként levonható, hogy az amerikai gumigyár ezen termékei a legkiegyensúlyozottabb eredményeket produkálták, nyugodtan elmondhatjuk, hogy magas teljesítményű nyárigumi-abroncsok. Ezért bátran választhatják a még hezitáló, vagy éppen ,,első autósok” is, mivel a fenti eredmények magukért beszélnek, és ár-érték arányai tekintve a Goodyear EfficientGrip Performance és EfficientGrip SUV is megfizethető, jó választás minden szempontból.