Használt téli gumi mellett egyre többen teszik le voksukat. Ma már egyre több azon gépjárműtulajdonosoknak a száma, akik tényleg a használt abroncsokat részesítik előnyben, hiszen rájöttek, hogy számukra egyáltalán nem éri meg új abroncsot vásárolni.
Mire figyeljünk oda használt téli gumi vásárlásnál
Használt téli gumi vásárlása előtt érdemes a különféle teszteket is áttekinteni, hogy minél optimálisabb megoldást találjunk. Amennyiben ismerőseink között akad olyan, aki kellő tapasztalattal bír az abroncsok tekintetében, természetesen az ő ötleteit is szívesen fogadhatjuk. Van azonban egy alap elvárás minden gumival szemben, ez a biztonság, a hosszú élettartam, a komfort és a minél kisebb fogyasztás elérése.
Mikor mondható biztonságosnak egy abroncs?
Biztonság szempontjából a rövid fékút, a megfelelő tapadás téli körülmények között, a tapadás vizes útfelületen. A rövid fékút a megfelelő gumikeveréknek köszönhetően elérhető, hiszen a minél nagyobb felfekvő felület ezt biztosítja számunkra. Mivel a keverékeket folyamatosan fejlesztik és kutatják a gyártó cégek, így évről évre jobb abroncsokkal rukkolnak elő.
Ilyen nagyobb gyár a Continental, a Michelin, a Goodyear vagy akár a Hankook. A tapadást a megfelelő mintával lehet elérni, ezt is folyamatosan fejlesztik. Minden minta kifejlesztését egy hosszabb tesztelési időszak előz meg. Sokszor hosszú évek tapasztalat szükséges ahhoz, hogy a legjobb abroncsot állítsák elő a gyártók. A legfontosabb mégis a megfelelő vállrész kialakítás, hiszen ez felelős a tapadásért.
Mit jelent a hosszú élettartam?
Használt téli gumik esetében az élettartam is igen fontos tényezőnek számít. Ma már az abroncsok kémiai összetétele miatt az abroncsok sokkal hamarabb öregszenek el. A gumikba talán kevesebb a kaucsuk és több a kémiai összetevő, ezért történhet meg az, hogy ezek az abroncsok már nem annyira időjárás állók. Ha azt vesszük figyelembe, hogy télről télre egyre jobban sózzák az utakat, talán érthető, hogy a gumik is sokkal hamarabb öregszenek el.
Számtalan tesztelés bizonyította már, hogy minél szélesebb mintaárok található meg az abroncsok felületén, annál rövidebb azok élettartama. Viszont ha a vízkiszorítást vesszük alapul, akkor bizony előnyös a széles mintaárok.
Mikor beszélhetünk komfortos abroncsról?
A használt téli gumi akkor mondható komfortosnak, ha minél egyszerűbb mintázatot választunk. Talán már sokaknak feltűnt, hogy első szerelésű abroncsnak soha nem választanak a gyártók látványos mintázattal rendelkező abroncsot, ez nem véletlen. Egyre többen az aszimmetrikus autógumik mellett teszik le a voksukat, hiszen a nagyobb komfort érzés eléréshez a magasabb oldalfalú abroncsok a megfelelők. Ma már egyre kevesebben választják a divatos peres gumikat, hiszen azok nem nyújtanak akkor komfortérzetet.
A következő fontos szempont a fogyasztás
A gördülési ellenállással arányos egy gépjármű fogyasztása. Ezt nem csak a minta kialakításával és a gumikeverékkel lehet elérni, hanem magának a guminak a szerkezeti felépítésével is. Sokkal alacsonyabb fogyasztást érhetünk el egy jól felépített gumiabronccsal.
A gyártók általában Saver vagy co elnevezéssel illetik az ilyen típusú abroncsaikat. Léteznek azonban olyan gyártók, amelyek nem élnek ezzel a lehetőséggel, ilyen például a Continental is. Nekik pontosan elég, ha a teszteken jól szerepelnek az abroncsaik, amikor a fogyasztásra kerül a sor.
Érdemes abroncs választásnál a nagyobb gyártók kínálatából választani. Prémium kategória: Continental, Michelin, Goodyear, Dunlop, Bridgestone. Közép kategória: Semperit, Uniroyal, Barum, BF Goodrich, Kleber, Fulda, Firestone. Buget kategória: Matador, Sportiva, Kormoran, Kelly, Debica, Dayton