Autó Tudós

A használt téli gumi sokak számára nyújt optimális megoldást

Michelin téligumi vegyem ne vegyem?
Rate this post

Használt téli gumi mellett egyre többen teszik le voksukat. Ma már egyre több azon gépjárműtulajdonosoknak a száma, akik tényleg a használt abroncsokat részesítik előnyben, hiszen rájöttek, hogy számukra egyáltalán nem éri meg új abroncsot vásárolni.

Mire figyeljünk oda használt téli gumi vásárlásnál

Használt téli gumi vásárlása előtt érdemes a különféle teszteket is áttekinteni, hogy minél optimálisabb megoldást találjunk. Amennyiben ismerőseink között akad olyan, aki kellő tapasztalattal bír az abroncsok tekintetében, természetesen az ő ötleteit is szívesen fogadhatjuk. Van azonban egy alap elvárás minden gumival szemben, ez a biztonság, a hosszú élettartam, a komfort és a minél kisebb fogyasztás elérése.

Mikor mondható biztonságosnak egy abroncs?

Biztonság szempontjából a rövid fékút, a megfelelő tapadás téli körülmények között, a tapadás vizes útfelületen. A rövid fékút a megfelelő gumikeveréknek köszönhetően elérhető, hiszen a minél nagyobb felfekvő felület ezt biztosítja számunkra. Mivel a keverékeket folyamatosan fejlesztik és kutatják a gyártó cégek, így évről évre jobb abroncsokkal rukkolnak elő.

Ilyen nagyobb gyár a Continental, a Michelin, a Goodyear vagy akár a Hankook. A tapadást a megfelelő mintával lehet elérni, ezt is folyamatosan fejlesztik. Minden minta kifejlesztését egy hosszabb tesztelési időszak előz meg. Sokszor hosszú évek tapasztalat szükséges ahhoz, hogy a legjobb abroncsot állítsák elő a gyártók. A legfontosabb mégis a megfelelő vállrész kialakítás, hiszen ez felelős a tapadásért.

Mit jelent a hosszú élettartam?

Használt téli gumik esetében az élettartam is igen fontos tényezőnek számít. Ma már az abroncsok kémiai összetétele miatt az abroncsok sokkal hamarabb öregszenek el. A gumikba talán kevesebb a kaucsuk és több a kémiai összetevő, ezért történhet meg az, hogy ezek az abroncsok már nem annyira időjárás állók. Ha azt vesszük figyelembe, hogy télről télre egyre jobban sózzák az utakat, talán érthető, hogy a gumik is sokkal hamarabb öregszenek el.

Számtalan tesztelés bizonyította már, hogy minél szélesebb mintaárok található meg az abroncsok felületén, annál rövidebb azok élettartama. Viszont ha a vízkiszorítást vesszük alapul, akkor bizony előnyös a széles mintaárok.

Mikor beszélhetünk komfortos abroncsról?

A használt téli gumi akkor mondható komfortosnak, ha minél egyszerűbb mintázatot választunk. Talán már sokaknak feltűnt, hogy első szerelésű abroncsnak soha nem választanak a gyártók látványos mintázattal rendelkező abroncsot, ez nem véletlen. Egyre többen az aszimmetrikus autógumik mellett teszik le a voksukat, hiszen a nagyobb komfort érzés eléréshez a magasabb oldalfalú abroncsok a megfelelők. Ma már egyre kevesebben választják a divatos peres gumikat, hiszen azok nem nyújtanak akkor komfortérzetet.

A következő fontos szempont a fogyasztás

A gördülési ellenállással arányos egy gépjármű fogyasztása. Ezt nem csak a minta kialakításával és a gumikeverékkel lehet elérni, hanem magának a guminak a szerkezeti felépítésével is. Sokkal alacsonyabb fogyasztást érhetünk el egy jól felépített gumiabronccsal.

A gyártók általában Saver vagy co elnevezéssel illetik az ilyen típusú abroncsaikat. Léteznek azonban olyan gyártók, amelyek nem élnek ezzel a lehetőséggel, ilyen például a Continental is. Nekik pontosan elég, ha a teszteken jól szerepelnek az abroncsaik, amikor a fogyasztásra kerül a sor.

Érdemes abroncs választásnál a nagyobb gyártók kínálatából választani. Prémium kategória: Continental, Michelin, Goodyear, Dunlop, Bridgestone. Közép kategória: Semperit, Uniroyal, Barum, BF Goodrich, Kleber, Fulda, Firestone. Buget kategória: Matador, Sportiva, Kormoran, Kelly, Debica, Dayton

Exit mobile version