Lakásunkat időközönként renováljuk; fogaink romlását megelőzendő: legalább félévente fogorvoshoz járunk; a gumiabroncs karbantartása érdekében mindezt nyári gumi teszt alá vetik évente a szakemberek, hogy minél huzamosabb ideig szolgálhassák „gazdáikat.”
Korunk testhezálló jelzőjeként a „gyors” jeleskedik, amely jelző ritmusmódosulásban részesítette az emberi élet számos területét, ugyanakkor a gumiiparban a gumiabroncs kritikus sebességtűrési növelésének munkálatait is előidézte.
A nyári gumi teszt mibenlétéről
Mindazon gépjármű-tulajdonosok, akik figyelemmel követték az idei ADAC nyári gumi teszt menetét, már tudhatnak a próba eredményeiről.
Az már nem meglepő kijelentés, mely szólásként söpört végig a társadalmunkon, hogy: nem mindig a drága termékek képviselik a kiugróan minőségi tulajdonságokat magukon (természetesen ez nem egy általánosítható nézet), hiszen az idei ADAC-teszten példa gyanánt a Michelin Latitude Tour HP (mintázat-téren) „csupán” az utolsó előtti helyig bírt felkapaszkodni.
Mindehhez csupán annyi hozzáfűznivaló engedtessen meg, hogy: Ahol kevés a versenytárs, ott esetleg könnyebb előrébb kerülni, másrészt viszont sokkal nehezebb fejlődni – Stipsicz András szavait idézve.
„Gyenge” vs. „Erős” klasszis – valóban ennyiről van szó?
Mit szükséges az idei nyári gumi teszt alapján (egyebek mellett – természetesen) konzekvenciaként levonnunk? Nem kevesebbet, minthogy a felfokozott színvonal erőpróba-tartomány az igényekhez megfelelően igazodott. Tudniillik minden –az autó- és gumiiparban magát képviselő szereplő, szó ami szó: kitett magáért.
Ennek rezüméje az lehet, hogy mind a „kiváló” kategóriás gumiabroncsok, mind a „megfelelők” tulajdonképpen győzelmet arattak, hiszen a mezőny maga erős volt. Nem utolsó tényezőként hozható szóba, hogy másmilyen következtetésre juthatunk abban az esetben, ha példaképpen (egy osztály analógiáját kiindulópontnak tekintve) egy száz jelentkezőből álló megmérettetés-csatamezőn 70 gyenge és 30 kiváló tanuló méri össze az erejét, mint ha ez nagyobb számértékkel jelenik meg a kiválóak javára.
Az idei „dobogósok” az ADAC mércéjével
A nyári gumi teszt idei aranyérmeseként a Pirelli Cinturato P1 Verde lett, ezüstérmese a Bridgestone Turanza T001, valamint bronzérmese a Continental Premium Contact.
A teszt folyamán a kompakt autókra és a hobbiterepjárókra történő vizsgálatokra került sor.
Minden kocsitulajdonos megleli a: mind az igényeihez, személygépkocsijához, mind pedig a pénztárcájához leginkább igazodni képes alternatívákat, legyen szó, akár prémium, középkategóriás, akár jutányosabb áron hozzáférhető gumiabroncs-fajtáról. Ne feledjük, hogy a gyártók minden kategóriához tartozó tulajdonos kívánalmainak igyekeznek megfelelni.
A hangsúly itt sem kevesebbre esik, mint a biztonság, a tartósság, és a terhelhetőség szem előtt tartására.
A nyári gumi tesztelése arra született válaszopcióként (is) számon tartható, mely arra a kérdésre felel, hogy: milyen nyári gumit vegyünk idén, ha már a tavalyi abroncsokat nem tudjuk használatba léptetni?