A gumiipar állandó megújulásra képes, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy egyre jobban kerülnek előtérbe azok a fejlesztések melyek kisebb gördülési ellenállásúvá teszik az abroncsokat, így alacsonyabb fogyasztást biztosítva a járműveknek.
Egy jó gumiabroncsra nincs biztos recept, de a fejlesztők játszadozhatnak az adalék anyagokkal, az összetétellel, az arányokkal, a felhasznált alapanyagokkal és még a mintázattal is. Néhány tudós már egészen érdekes elképzelésekkel is meglepte az ipart, számtalan újítást eredményezve ötleteikkel.
Zöld abroncsok nyomában
Nemcsak a biztonság ösztönzi az átlag felhasználókat és a versenyzőket a legjobb gumiabroncsok használatára, hanem a pénzügyi vonzata is. Ugyanis egy jól megalkotott gumi csoda, képes az élettartama alatt jelentős üzemanyag felhasználás csökkentésre is, mely bőven megtérül a minőségi gumi árához képest.
Az üzemanyag minimalizálását a gördülési ellenállás csökkentésével érik el a szakemberek, hiszen az abroncs forgás közben deformálódik, így energia veszik el hő formájában. Viszont ha ezt a deformációt képesek csökkenteni, úgy a súrlódás is csökken, így kisebb lesz a gördülési ellenállás, ezáltal a motor kevesebb üzemanyagot fogyaszt és környezetünkbe is kevesebb szén-dioxid kerül, így mérsékelve az üvegházhatást. A fejlesztésekkel tehát mindenki csak nyerhet.
Az ilyen különleges gumifejlesztésekhez, szélsőséges tesztelésre is szükség van. Így általában 400 km/órás sebesség mellett és 40 km/órás sebességgel, szinte csigatempóban is tesztelik a gumikat rövidebb és hosszabb távokon, különböző utakon, különböző időjárási viszontagságok és terhelések mellett.
A tesztek és az újítások eredményét ma már az EU-n belül külön címkék is jelölik. Így már feltüntetésre kerül a tapadási teljesítmény és az üzemagyag-fogyasztás is egy A-tól G-ig terjedő skálán.
Különleges alapanyagú autógumik
Hollandiában már egy olyan gyermekláncfű (hétköznapi nevén: pitypang) mutáción dolgoznak a szakemberek, amely képes lenne hosszú távon is kimeríthetetlen latex forrásra, amely a jövőbeli autógumi gyártás egyik új alapanyagává válhat a fejlesztések által.
Egészen meglepő módon, egy gyümölcslét gyártó cég, kidobásra szánt narancshéját vásárolja fel a Yokohoma Tire, hogy abból sajtoljon ki narancsolajat. A cég az abroncsgyártásban használt petróleum felhasználását kívánja csökkenteni a narancsolaj felhasználásával.
Az eredmények egészen meglepő számokat produkáltak, ugyanis a spóroláson és a környezetvédelmi hatásokon kívül még a gördülési ellenállást is sikerült 20%-al javítaniuk, mely számtalan előnyét a fentiekben már ecseteltük.
A napraforgó is kiváló alapanyagnak bizonyult. A Primacy MXM4 abroncsban ugyanis már napraforgóolajat kevertek melyeket már a Mercedes és az Infiniti modelljei is büszkén viselnek. Az így kapott gumiabroncsok ugyanis vizes úton rövidebb féktávval rendelkeznek és a hidegebb körülmények között is jól teljesítenek.
A Sumitomo Rubber Industries is sikeresen használja a növényi olajokat petróleum helyettesítőjeként az abroncsaiban. A cégnek már sikerült olyan mértékben csökkentenie a szénhidrogén felhasználását, hogy már 2013-ban piacra is dobta az első ilyen gumiabroncsokat, melyek teljesen mentesek minden petrokémiai adaléktól.