Bombaként robbant be a köztudatba az új Aston Martin, mely egy merőben új, kifejező formanyelvvel ismertet meg minket. Kinézete igen különlegesen hat. A tiszta, szobrászati formáinak köszönhetően atletikus, ragadozó kinézetet kölcsönöznek neki, míg a rövidebb túlnyúlások, a széles váll és az erős sárvédők miatt dinamizmust sugároz.
Kinézete valamennyire hasonlít az elődjéhez, hiszen itt is megjelenik az orrmotoros elrendezés, ugyanúgy, mint a V8-as motor és az elegáns kupétető. Mégis egyedivé válik az új Aston Martin a korszerű stílusú fényszóróinak és hátsó lámpáinak köszönhetően. Kinézete határozottan egyedi, ezért egyértelműen emlékezetes.
Hihetetlen könnyű gép, hatalmas gyorsulással
A kinézet és a forma mellett újak a műszaki alapok is és a motor is. A D11-es nyolchengeres változatából már ismert AMG Mercedes motor jelenik meg itt is. A négyliteres, ikerturbós V8-as ennél a modellnél is 510 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 695 Nm. Kialakítása során ügyeltek arra, hogy az új Vantage közel 135 kg-al legyen könnyebb, így olyan erővel hasít az utakon, hogy mindenki számára félelmet jelent.
A 100km/h-s sebességhez csupán 3,6 másodpercre van szüksége, a csoda kupé végsebessége pedig 314 km/h.
A motor eszméletlen nagy ereje egy transaxle elrendezés szerint hátulra beépített ZF nyolcfokozatú automataváltón és az elektronikus differenciálzáron keresztül jut el a hátsó kerekek felé. Az autó elektronikus hátsó differenciálműve összeköttetésben áll a menetstabilizáló rendszerrel, így figyel a jármű viselkedését, illetve a motor teljesítményét is a szituációtól függően.
Kialakításában újdonság még a közvetlenebb érzetet nyújtó hátsó segédkeret, a Pirelli P Zero köpenyek, melyek kimondottan ehhez a modellhez lettek kifejlesztve.
Megismerhetjük az adaptív lengéscsillapító rendszer legfrissebb, Skyhook technológiáját is. Az új Vantage egyelőre ZF nyolcfokozatú automata váltóval van felszerelve, ám a gyártó ígéretei szerint 2018 második negyedétől elérhető lesz a típus manuális váltóval is. A teljesen kiiktatható menet stabilizátor azonban már most is az alapfelszereltség része, ugyanúgy mint ahogy a kipörgés gátló rendszerek, illetve a elektronikusan vezérelt nyomatékelosztású differenciálmű is.
Vajon mennyibe kerül az új Aston Martin Vantage?
Belső dizájnja merőben újszerű, egyrészről mélyebb üléspozícióval találkozhatunk, illetve jóval több hely jut benne az embernek, pakolni is bőven lehet. Különlegessége még hogy a váltó vezérlésére szolgáló gombok érdekes módon háromszögbe vannak elrendezve. Ultramodern belső tér, luxus ülések és eszeveszett hasítás. Ebbe lehet részünk, ha beülünk egy ilyen járgányba. Abba pedig jobb, ha bele se gondolunk, hogy mennyibe kerülhet egy ilyen gépezet.
Az alapkivitel 120 900 angol fontba, azaz mai árfolyam szerint durván 42,7 millió forintba kerül. Szerencsére a kiállításai majd csak jövő év második szakaszában kezdődnek meg, így van még pár hónapunk, hogy gyűjtögessünk, egy ilyen álom autóra.