Igaz, hogy hazánkba alapvetően nem kötelező a téligumi használata, mégis erősen ajánlott. A felmérések alapján azonban, a magyar autósok nagy része az utolsó pillanatra halogatja a téligumi felszerelését. Sokan pedig még azzal sincsenek tisztába, hogy mikortól érdemes téligumit használni.
Pedig egy megfelelő méretű, és minőségű gumiabroncs sok helyzetben életet is menthet! A legfontosabb pedig mindig magunk, és utastársaink épsége.
Azoknak, akiknek gondot okoz, hogy milyen téligumit vásároljanak gépjárművükre, nagy segítség lehet a német autóklub, a ADAC tesztje, amelynek köszönhetően jobban kitudunk igazodni az ismert abroncs márkákon.
Az ADAC teszt során a legolcsóbb gumiktól egészen a prémium kategóriáig, abroncsok számos kategóriáját vizsgálták, és ennek alapján állították össze a rangsort. A tesztek során legelőször minden abroncsot 450 kilométeren keresztül koptattak, különböző, valós körülmények között.
Nedves aszfalt: 30%
Jeges út: 10%
Zaj: 5%
Száraz aszfalt: 15%
Kopás: 10%
Fogyasztás: 10%
Teszt eredménye a 185/65 R15-ös méretben
A kompakt és a kisautóknál a 185/65 R15-ös méretet a gyakori, ezért összesen tizenöt abroncsot teszteltek le ebben a kategóriában. A tesztautó egy Renault Clio volt. A teszt rangsora tetején, a legjobb teljesítménnyel a Goodyear UltraGrip 9 mintázata ért el, 2,2-es osztályzattal. A következő helyezett a Michelin Alpin A4-es abroncs lett. Míg a Goodyear havon, illetve fogyasztásban ért el kiemelkedő teljesítményt, addig a Michelin abroncs kopásban és száraz terepen teljesített jól.
A Nokian WR D4 és a Pirelli Cinturato Winter abroncsok kapták a közepes értékelést, száraz, azért csúsztak le az első helyekről, mert nedves és száraz úton is mutattak némi hiányosságot. A lista utolsó helyére csúszott le a Viking abroncsa, ami összességében 3,5-ös értékelést kapott. Ám havas terepen az első helyen lévő gumiabroncsokat is lekörözte. Ezen is látszik, hogy ebben a mezőnyben mennyire változó a tesztelés rangsora. Mindegyik abroncs más-más területen ért el jobb teljesítményt.
Vizsgálat eredménye 225/45 R17-es méretben
225/45 R17-es méret kategóriájában tizenhárom gumiabroncscég abroncsait tesztelték le.
A vizsgálat során ebben a méretnél tesztautóként egy Volkswagen Golf VII szolgált. Az eredményekből megtudhatjuk, hogy a tizenhárom abroncs fajtából csupán egyetlen egy érte el a jó minősítést. A legjobb abroncsnak a Dunlop Winter Sport 5 bizonyult, havas terepen, üzemanyagfogyasztás, és teljesítményt tekintve is remek eredményeket ért el. Végül 2,2-es osztályzatot kapott.
2,9 és 3,5 közötti osztályon összesen tíz abroncs végzett. Ezen a középmezőnyön a Pirelli Winter SottoZero 3, a Goodyear UltraGrip Performance és az Uniroyal MS plus 77 helyezkedik el. Ezek az abroncsok száraz utakon gyengébbeknek mutatkoztak, míg nedves aszfalton a Hankook, a Viking, és a Firestone abroncsai maradtak le. A Matadar MP92 Sibir Snow, és a BF Goodrich 9-Force Winter abroncsok csupán a rangsor végén állnak, hiszen nedves talajon számos, komoly hiánytalanságokat mutattak.