A defekttűrő téli gumira nagyon sokan úgy tekintenek, mint valamiféle extrára vagy luxuscikkre, amit talán csak háborús övezetekben vagy áldatlan állapotok között használnak az autósok, holott ezt a típusú abroncsot ma már mindenki könnyedén elérheti, hovatovább a megfizethetősége sem jelent különösebb problémát.
Persze ettől függetlenül a körülötte kialakult állandó tévhitek mértéke nem csökkent, méghozzá olyannyira nem, hogy a defekttűrő téli gumi kapcsán sokan még mindig valamiféle elérhetetlen dologra gondolnak, holott a Run Flat kifejezés – ami a defekttűrő gumiabroncsokat jelöli –, egyre több terméken található meg, méghozzá már messze nem csak a legfelső árkategóriában.
A defekt mindig a legrosszabbkor jön
Az autósok jelentős többsége szerencsére még nem találkozott durrdefekttel, ami egyben pozitívum és negatívum is egyben! Pozitívum, hiszen egyrészt a defekt mindig a lehető legrosszabbkor jön, másrészt alacsonyabb tempó mellett is rendkívül veszélyes tud lenni, ellenben negatívum, hiszen így az emberek többsége hajlamos félvállról venni ezt a problémát.
Magyarul sokan nem ellenőrzik rendszeresen a guminyomást, de még csak az abroncsok állapotára sem figyelnek oda, hovatovább lusták arra, hogy utánanézzenek annak, hogy mennyivel kerülne többe például egy defekttűrő téli gumi beszerzése, egyáltalán milyen lehetőségeik vannak ezen a téren, milyen előnyök, és esetleges hátrányok származnának abból, ha emellett döntenének.
Azt már kiemeltük, hogy a defekt mindig a lehető legrosszabbkor következik be, amikor gyorsan el kellene jutnunk valahová, vagy éppen nagyon kellene nekünk az autó. Ilyen esetben egy lassúdefekt és egy durrdefekt egyaránt keresztül tudja húzni a számításainkat, hiszen a probléma orvoslása időigényes, gyakran pedig drága mulatság is. Optimális esetben pár perc alatt le tudjuk cserélni a problémás abroncsot a pótkerékre, és a defektes kereket gyorsan be tudjuk adni egy gumishoz, de nagyon sok mai autóban már egyfajta extrának számít a pórkerék megléte.
Ilyenkor nincs más választásunk, ki kell hívnunk a sárga angyalt, aki segít elhárítani a problémát, esetleg egy ismerős segítségét kell kérnünk, aki elvisz minket egy közeli gumishoz. Bármelyiket is választjuk, óriási időkiesést jelent a probléma, amely Murphy törvénye alapján mindig akkor jön, amikor nem számítunk rá. Jó hír azonban, hogy ma már erre is van részmegoldás, méghozzá a defekttűrő téli gumi képében!
Mi is az a defekttűrő téli gumi?
A defekttűrő téli gumi lényege röviden és tömören az, hogy bármilyen defektet is kapunk, az abroncs olyan speciális kialakítással rendelkezik, hogy azzal mérsékelt tempóban, ámde maximális biztonságban még a problémától számítva is könnyedén megtehetünk 70-80 kilométert, ami elegendő ahhoz, hogy legalább egy szervizig elguruljunk, ahol pár perc alatt orvosolhatják a problémánkat.
Arról pedig nem is beszélnénk külön, hogy egy ilyen típusú abroncs akár az életünket is megmentheti, hiszen defekt esetén nem ereszt le azonnal, így a segítségével biztonságosan megállhatunk, hovatovább kényelmesen haladhatunk is tovább.
A defekttűrő téli guminak alapvetően két változatát különíthetjük el! Az egyik, amelyek vastagabb oldalfallal rendelkeznek, ezáltal a hirtelen és drasztikus nyomáscsökkenés ellenére is képesek megtartani az autót. A másik típus belsejében egy fémgyűrű kapott helyet, amely masszívabbá teszi az abroncsot, így a nyomás elvesztésével is masszív marad a kerék. S hogy mégis kinek ajánlott? Mindenkinek, akinek fontos a biztonság, valamint aki meg tudja fizetni a 20-30 százalékkal magasabb árat.