Különlegesen időtálló: Goodyear UltraGrip 9
Autógumi Goodyear Téli gumi

Különlegesen időtálló: Goodyear UltraGrip 9

Rate this post

A Goodyear 1898-ban alakult gumiabroncsgyártó cég, mely nevét Charles Goodyear-ről, a gumi vulkanizálásnak felfedezőjéről kapta. 1997-re a Goodyear 350 nagydíjat nyert a Formula 1-ben és 2004-ben ünnepelte a gyár az 50. évfordulóját, hogy a NASCAR versenysorozat beszállítója. A cég megalakulása óta folyamatosan fejlődik és újabbnál újabb technológiákat próbál ki, hiszen sosem elégednek meg a pillanatnyi sikerükben.

Mára már a Goodyear is a legnagyobb gumigyártó cégek közé tartozik, világszerte 52 üzemük van, több mint 69.000 embert foglalkoztatnak összesen 22 országban. Kilencedik generációjába lépett a Goodyear, már több mint hétmillió példányban kelt el az UltraGrip névre hallgató téli gumiabroncsa.

Minden, amit tudni kell az UltraGrip 9-ről

A Goodyear UltraGrip 9 egy tökéletes téli gumi, mely kimondottan arra lett kifejlesztve, hogy ellenálljon a téli időjárás viszontagságainak és ebben a zord hidegben is megfelelő biztonságot nyújtson az autósok számára vezetés közben. Ennek az abroncsnak az egyik különlegessége az, hogy képes a sofőrnek jelezni azt, ha már túlságosan el vannak kopva, hiszen a kopott abroncsokkal való vezetés meglehetősen veszélyes lehet az autósok számára.

Az abroncs méretétől függően kétféle mintával is rendelkezik. A kisebb méretű gumiabroncs központi bordákkal van ellátva, ez a nagyobb változatoknál pedig már hiányzik (Ez alól az egyedüli kivételes méret a 195/65 R15, hiszen az sebességindextől függően mindkettő mintázattal elérhető).

https://youtu.be/ejpvioph8LY

Az abroncs jelez a sofőrnek, ha már túl kopott állapotban van

Ha az abroncs felületén találhatóak hópihék, melyek mutatják azt, hogy mennyire van az abroncs elhasználódva és elkopva. Értelemszerűen, ha azok a hópihék már egyáltalán nem látszódnak, akkor elkopott annyira az abroncs, hogy használhatatlan legyen, azaz minél előtt le kell cserélnünk azt, hiszen egy elkopott, használhatatlan abronccsal (legyen az téli, vagy nyári) akár életveszélyes is lehet a közlekedés.

A szezonon kívüli megfelelő tárolás hozzájárul ahhoz, hogy az abroncs ne használódjon el túl hamar, erre azonban fokozottan oda kell figyelnünk ha téli gumiról beszélünk. A Goodyear UltraGrip 9 futófelületének élei és azok lamellái szépen követik a jármű nyomvonalát, a téli utakon a jobb irányíthatóságot pedig a vállblokk mély lamellái biztosítják.

Ennek segítségével az abroncs haladás során sokkal jobban képes belekapaszkodni a jeges, havas útfelületbe. Az UltraGrip 9 mindenképp sokkal jobb lett, mint az UltraGrip 8, főleg a havas úton való fékezhetőségével, illetve a gördülési ellenállásával tud többet az elődjénél. Jó tudni, hogy az Auto Zeitung, az Auto Motor und Sport és az Ace tesztjein minden esetben jó eredményeket mutatott be, mindegyiken egyaránt „nagyon ajánlott” értékelést kapott. Érdekesség még az is, hogy a Goodyear gumiabroncs gyártó cég egyik legnagyobb büszkeségeként emlegetik azt az esetet, amikor az első keréknyomokat a Hold felszínén egy Goodyear abroncs hagyta ott.

Szóljon hozzá!