A Vredestein legújabb nyárigumi-abroncsa annyira új, hogy szinte még ,,meleg”, kis híján most gurult le a gyártósorról, ugyanis az indiai tulajdonú cég, idén nyárra dobta piacra a csúcstechnológiai eljárásokkal készült Vredetein Ultrac Satin nyárigumiját. Kifejezetten prémium kategóriás autótulajdonosoknak szánta ezt a típust a gyártó, és a 2017-es Genfi Autószalonon debütált elsőként a nagyközönség előtt.
A gyártó beharangozójában nagy szerepet kapott a nagy teljesítmény és a hipermodern technológiai újítások hangsúlyozása. Kiemelkedő vezetési tulajdonságai mellett egyedülállóan ,,zöld” besorolást szerzett már az első tesztek alkalmával.
A kifejezetten magas minőségi elvárásokat támasztó vásárlók kegyeit keresi a gyártó, lévén, hogy speciálisan prémium kategóriás személyautókhoz és utcai terepjárókhoz fejlesztették az Apollo Tyres globális kutatási-fejlesztői központjában a cég vezető mérnökei; a dizájn megalkotását pedig az olasz Giugiaro tervezőirodára bízták.
Mivel napjainkban is növekvő kereskedelmi tendenciát mutatnak az egyre erősebb robbanómotorral ellátott autók, és emellett a hybrid és elektromos autókmárkák és típusok térhódítása is folyamatos, a Vredesteinnek két fronton kellett bevetnie minden úttörő technológiai fejlesztéseit és a rendelkezésére álló gyártástechnológiákat, hogy megalkossa legújabb innovatív és fenntartható abroncsát, mely a Vredestein Ultrac Satin nevet kapta.
Ez a prémium kategóriás nyári gumi az ígéretek szerint új szintre emeli az autók teljesítményét, méghozzá úgy, hogy mindeközben a CO2 kibocsátás csökkentéséhez is hozzájárul.
A konkurens gumigyártók technológiai újításai és a piac egyre magasabb minőségi elvárásai megkövetelik a legmagasabb biztonsági előírások maximális abszolválását, azaz a kiemelkedő tapadást nedves útfelületek esetében is, valamint az alacsony gördülési ellenállást.
A Vredestein ezt a páratlan tapadást és irányíthatóságot – az Ultrac Satin esetében – a tapadásnövelő gyantának, és a futófelületen kialakított, Z-alakú bemélyedések segítségével biztosítja.
Egyértelműen az aszimmetrikus futófelület és az optimalizált mintázat eredményezi a pontosabb kormányzást és a jobb, stabilabb irányíthatóságot. Az Apollo Tyres gumiabroncs-fejlesztő szakemberei az alacsony gördülési ellenállás és a nedves felületeken is egyenletes tapadás érdekében öt különböző területen is jelentősnek számító eredményeket értek el az abroncsgeometria és az anyagösszetétel optimalizálásával, úgy, mint: a futófelület, a futófelület alapja, az oldalfal, a vázszerkezet, valamint a peremvédő.
A Vredestein Ultrac Satin jellemzői röviden:
- Kiemelkedő fékteljesítmény: 3,3 méterrel rövidebb féktáv 80 km/h-n és magasabb sebességen is*
- Kényelmes, pontos és jól szabályozható kormányzás
- 12 százalékkal jobb irányíthatóság száraz felületeken
- 10 százalékkal jobb irányíthatóság nedves felületeken*
- Alacsony gördülési ellenállás = alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás
- 100% A-jelölés nedves felületen történő fékezés esetén, gördülési ellenállás (C/B) és alacsony külső zajszint (71 dB)
- 16 és 18 hüvelyk közötti méretben, W és Y sebességkóddal kapható (az év második felében nagyobb méretek is bevezeti a gyár, 20 hüvelykkel bezárólag).
* [A korábbi Ultrac Centro termékhez képest (méret: 245/40 R18 Y), belső tesztek alapján mérve.]
Nem utolsó sorban az Apollo Tyres a Vredestein Ultrac Satin nyárigumiabroncsa mellett különlegességet is tartogat, a Vredestein Ultrac Satin Hardwell változatot.
A közismert DJ Hardwellel való együttműködés és a korábban beharangozott „Rock the Road” kampány keretében egy exkluzív, limitált kiadás is készül a Vredestein Ultrac Satin abroncstípusból. A hamarosan meghallgatható „Run Wild” lesz a 225. szám, melyet Hardwell saját kiadója, a „Revealed Recordings” megjelentet. A dalhoz forgatott különleges videokliphez limitált kiadás dukál, ami nem is lehet más, mint a Vredestein Ultrac Satin Hardwell.
Továbbá egy kis magyar vonatkozású örömhír is kijut a Vredestein kapcsán. Az indiai ApolloTyres gumigyár, a Vredestein tulajdonosa gigaberuházást követően, idén áprilisban megnyitotta magyarországi üzemét Gyöngyöshalászon, így még az is előfordulhat, hogy új nyárigumink hazai gyártósorról kerülhet autónkra.