A Dunlop gumiabroncs gyártó vállalkozás már több mint 125 éves múltra tekint vissza. Történetük kezdete 1889-re nyúlik vissza, amikor is John Boyd Dunlop kifejlesztette az első, levegővel felfújt gumiabroncsot. A felfújható autógumi, aztán forradalmasította a járműgyártás is és ma már szinte minden német és japán autógyár szerelt gumijaként jegyzik a Dunlop márkát. A Dunlop autógumi márka, 1999-ben csatlakozott a Goodyear csoporthoz és sikere azóta is töretlen.
Az egyik legrégebbi autógumi márkát, a gyártó szavai szerint: a teljesítmény iránti vágy és az újítások iránti szenvedély hajtja. A Dunlop gumiabroncs gyártó fontos feladatának tartja, hogy a legnagyobb teljesítményekhez alkalmazkodva is tökéleteset alkosson. A Dunlop gumiabroncsok ezért nem csak az országutakon közlekedőknek, de a versenypályán is megállják a helyüket. Már 1923-ban egy amerikai, ír versenyző megszerezte a Dunlop számára az első Grand Prix győzelmet és indította útjára a verseny-sikerszériát a gumiabroncs gyártó számára.
A Dunlop autógumik számtalan sikert értek el a közutak mellett különböző autós sportágakban is. A Dunlop gumiabroncsok hihetetlen teljesítményéről és kitartásáról a 24 órás Le Mans-i autóversenyen, 34 alkalommal megszerzett első hely tanúskodik. Az autóverseny pályákon túl, szintén kiemelt független teszt eredményeket tudhat a magáénak a gumigyártó. Mind az ADAC mind az AutoBild kiváló értékeléssel jutalmazta a téli, nyári és négy évszakos autógumijaikat is.
A Dunlop gumiabroncs gyártó nevéhez fűződik még a felfújható autógumik feltalálásán túl az Aquaplaning (vízen futás) technológia, amelyet még 1962-ben fejlesztettek ki és áttörést hozott a nagy sebesség melletti nedves talajon való tapadás növelésében. 1972-ben a Dunlop fejlesztői csapat érdeme a RunOnFlat technológia is, amely lehetővé teszi, hogy a jármű még egy esetleges defekt esetén is tovább tudjon haladni. Szintén a Dunplop fejlesztette ki 2014-ben a Noise Shield technológiát, amelynek köszönhetően az utastérben hallható zaj, kiemelkedően, akár 50%-kal is csökkent.
Íme a Dunlop Noise Shield technológiáról készült bemutató videó:
A Dunlop téli gumi kínálata
A Dunlop az egyik kiemelkedő téli autógumi gyártó cég, amely termékeivel mindig a határokat feszegeti. Nem csak a közutakra szánják gumiabroncsaikat, amelyek a személygépjármű vezetők kényelmét és biztonságát szavatolják a téli időszakokban, hanem a versenypályán is bizonyítanak extrém körülmények között is. A Dunlop téligumi kínálatában nem csak a személyautókra, hanem SUV/4×4 járművekre, motorokra, buszokra, munkagépekre nagy- és kisteherautókra is készít biztonságos, jó tapadással rendelkező téli gumikat.
A Dunlop fejlesztéseit mindig az innováció és a teljesítmény orientáltság jellemezte, így nincs ez másképpen a téli gumiabroncsok gyártásánál sem. Igyekeznek a legtökéletesebb gumikat megalkotni, hogy a gépjárműveket és utasaikat biztonságban tudhassák. A téli időszakban igen fontos, hogy a latyakos, jeges, havas, csúszós úton az autó akár nagy sebességben is jól tapadjon és a kanyarokban vagy nem várt manőverek közben is jól irányítható legyen.
A Dunlop autógumik a fejlesztések során szimulált környezetben és gyakorlati pályákon is jól teljesítettek, hála a jól kialakított futó felületüknek, melyek tökéletesen vezetik el a téli időszakra jellemző, utakon található szennyeződéseket és nedvességet.
Az egyik legnépszerűbb téli gumiabroncsuk a Dunlop Winter Response 2, amelyet nem csak az autósok, hanem a különböző tesztek is kiemelten jó minőségű gumiabroncsnak választottak. Népszerű Dunlop téligumi még a Dunlop Winter Sport 5 amely a 2015-2016-os téli szezon egyik nagy SUV autókra szánt újdonsága, ami a vásárlói visszajelzések alapján is kiváló fejlesztésnek bizonyult. A Dunlop Winter Sport 3D egy speciális szilikakeveréknek köszönheti sikerét, amelyet a közép és felső kategóriás autókhoz fejlesztettek ki. A számtalan Dunlop téligumi közül a Dunlop SP Winter Sport 4D és a Dunlop SP Winter Sport M3 is kiemelkedik nagy teljesítményüknek köszönhetően. A kis teljesítményű, idősebb autókra is külön gumiabroncsot tervezett az autógumi gyártó cégóriás. Számukra a Dunlop Winter Sport M2 téli gumiabroncsot dolgozták ki, amely a 13”-es mérete mellett nagy sebességet garantál jó tapadással, a téli időszakokban is.
A Dunlop téligumik mindig jól szerepeltek az ADAC független teszteken. 2017-ben, a német teszt egyik legjobb gumija volt 195/65 R15 gumiméretével a Dunlop Winter Response 2, amely csupán a száraz úton való tapadásban volt cseppet gyengébb ellenfeleinél, így az összpontszáma alapján 2. helyre is érdemes gumiabroncs csupán a 4. helyet érte el. 2016-ban szintén jól szerepelt az adott gumiabroncs is, de a nagyobb 225/45 R17 méretű, sportos gumiabroncsok kategóriát messze a mezőny előtti pontszámmal a Dunlop Winter Sport 5 nyerte. A Dunlop 2015-ben a Winter Response 2 gumiabroncsával a 3. legjobb gumi volt a 165/70 R14-es gumiabroncs méret kategóriában még ezt megelőző években ugyanez a gumi még a 2. legjobbnak számított 2014-ben a 175/65 R14-es gumiabroncs méretek között és 2013-ban a 185/60 R15 gumik között. Az ADAC gumiabroncs tesztek eredményei visszamenőleg is megtekinthetőek a tesztelők honlapján keresztül.
A legnépszerűbb Dunlop nyári gumik
A Dunlop kiemelkedő gumiabroncsainak sorozata a nyári szezonban sem kerülheti el a figyelmünket. A gumiabroncs gyártó mindig is törekedett arra, hogy jó minőségű gumikat alkosson. A nyári szezonra, a meleg időszakokra gondolva, a Dunlop is megalkotta a saját, tökéletes nyárigumijait. A meleg aszfalton is jó tapadást elérő de esős időben is „vízen járó” gumik gyártását hosszú tervezési és tesztelési folyamatok előzték meg. A Dunlop szakemberei nem csak a gumi összetételén kísérleteztek, de a különböző futófelület méretekkel és kialakításokkal is. Minden egyes futófelületi lamella mögött hosszú idő fejlesztése bújik meg, hogy azok az éles körülmények között, a hétköznapi autózás során minél jobban szolgálják ki a Dunlop gumikat vásárlók igényeit.
A Dunlop nyári gumiabroncsok a legjobb teljesítményüket 7 Celsius fok feletti hőmérsékleten biztosítják. A legjobb tulajdonságú Dunlop nyárigumik nagyon jó fékezési teljesítményt nyújtanak nedves és száraz felületen egyaránt, gyorsan és pontosan kormányozható vezetési élményt biztosítanak a kanyarokban és a problémás útszakaszokban is. A lágyabb gumikeveréknek köszönhetően nem csak az egyenes útszakaszokon tapadnak a kerekek az úthoz, hanem nagyobb sebesség mellett is ellenállóbbak társaiknál.
A Dunlop több új technológiát is bevezetett a nyári gumiabroncsaira, amiknek köszönheti a népszerűségét, a pozitív teszteredményeit és a hírnevét. Az egyik ilyen innovációs rendszer a Maximum Flange Shield (MFS) amely tulajdonképpen egy keréktárcsavédő rendszer. A gumik kialakítását úgy oldották meg, hogy egy gumiprofil fusson végig a gumiabroncsok pereme mentén, így ütközőzónát teremt a keréktárcsa számára. A gumik kialakításán túl a gumi anyagokkal és összetevőkkel is kísérleteztek, így alkották meg a Silica-Plus gumiabroncs keveréket, amely a motorsportból átvett futófelületi gumiösszetétel és segítségével jobban tapad a gumi az aszfalthoz. Speciális peremhuzalkarika-ágyas rendszerével pedig javul az abroncs és a keréktárcsa közötti kapcsolat, így precízebb vezetési élményt, kiváló útvisszajelzést és maximális irányíthatóságot tesz lehetővé.
Az ADAC gumiabroncs teszteken is minden évben jól teljesített a Dunlop nyári gumiabroncs. A legutóbbi, 2017-es nyári gumiabroncs teszten a Dunlop Sport BluResponse 6. helyet ért el a 195/65 R15-ös méretek között. Érdekesség, hogy ugyanez a gumi 2014-ben, három évvel ezelőtt a 2. legjobb helyezést érte el még 2016-ban a 3. helyezett volt a 185/65 R15 gumiabroncs méretek között. 2015-ben is ez a gumi volt tesztelve az ADAC gumiabroncs nyári tesztjén. Ekkor a 185/60 R14-es méret 4. helyezettjeként jelent meg a ranglistán a tesztelés után. 2013-ban ismét a 3. helyet érte el a Dunlop Sport BluResponse 185/60 R15 méretben, kiemelkedően jó 1.4 pontos Száraz úton végzett teszteredménnyel. A korábbi évek legjobb gumija, a 2012-es évben 3. helyezett Dunlop SP Fast Response volt amely kopás tekintetében is remek pontszámmal szerepelt az adott évben.
A hazai piacon nem csak a Dunlop Sport BlueResponse gumiabroncs népszerű, hanem a Dunlop SP Sport Maxx RT2 is, amely kimondottan nagy teljesítményű autókra, sportautókra szánt nyári gumiabroncs. A városi autók számára szánt Dunlop SP StreetResponse 2 egy továbbfejlesztett mintázat eredményeként hódította meg az alsó és középkategóriás autók szerelmeseit. A közép és felső kategóriás személygépkocsik nyárigumi favoritja között kiemelt helyet foglal el a Dunlop SP Sport Fastresponse is amely 14”-17” méretek között szolgálja ki a száguldozni vágyó autósokat.
A Dunlop SportMaxx RT gumiabroncs versenypályán a következő videóban bizonyít:
Dunlop négy évszakos gumiabroncsok
Azt már mindenki tudja, hogy ha 7 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet, akkor ideje téli gumikra váltani, nyáron pedig a nyári gumiabroncsok a legideálisabbak. Azonban vannak akik a Dunlop négyévszakos gumikra esküsznek. Nem csak anyagilag takarékosak de ötvözik a téli és nyári gumik legjobb tulajdonságait: télen jól tapadnak a hidegben, nyáron pedig könnyen irányíthatóak a meleg aszfalt ellenére is. Bár tény, hogy a legszélsőségesebb időjárási útviszonyok speciális gumikat igényelnek, városi és rövid távú utazásra, kocsikázásra a négy évszakos kerekek is tökéletesen megfelelnek.
A Dunlop felhívja a figyelmet már saját weboldalán is, hogy csak olyan országokban javasolt a négy évszakos gumiabroncsaik használata, ahol ezt az időjárási körülmények megengedik és a törvények is lehetővé teszik. A Dunlop négyévszakos gumiabroncsok megfelelnek a téli teljesítményre vonatkozó magas elvárásoknak és téli gumiként rendelkeznek az „M+S” jelöléssel, azaz a téliesített minősítéssel és ezt a kerekeken megjelenő hópehely szimbólummal is jelzik. Az ilyen gumik használhatóak olyan országokban is, ahol kötelező a téligumik téli szerelése.
Az ilyen téli gumikat és a téliesített négy évszakos gumikat a Dunlop ajánlása szerint akkor ideális használni, ha -5 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet vagy az útviszonyok ezt indokolttá teszik. A téli hónapok ideje alatt havas, jeges és latyakos útszakaszok nehezítik meg az autósok dolgát és teszik irányíthatatlanná a járműveket, ha nincs megfelelő téli vagy négy évszakos gumi az autón. Ezért a Dunlop azt javasolja, használjuk ugyanazt a gumiabroncs garnitúrát egész évben, ha a négy évszakos változatok mellett döntünk. A négy évszakos Dunlop gumiabroncs ideális anyagilag, praktikusság és helytakarékosság szempontjából is.
A négy évszakos Dunlop autógumik közül a Dunlop SP Sport 01 AS abroncs a legnépszerűbb választás. Ez a prémium kategóriás gumiabroncs tökéletes választás azoknak a sofőröknek, akik a hideg és időnként havas út mellett normál vagy melegebb útszakaszokon is vezetnek. A gazdálkodás mellett előnye, a minden időjárási viszontagság melletti jó tapadás, hiszen ez a gumiabroncs egész évben használható, nincs szükség téli-nyári átszerelésre.
A Dunlop SP Sport 01 AS négy évszakos gumiabroncs forradalmi, Jointless Band Technology-ája segíti megtartani a kerekek formáját, így egyenletes teljesítményt nyújt nagy sebességű felhasználás esetén is. A gumi megerősített oldalfallal rendelkezik, így kivédheti a járdaszegélyek okozta sérüléseket. Szilika tartalmú gumikeveréke fokozza a tapadást nedves és szárat utakon egyaránt, mindemellett az alacsony gördülési ellenállása kedvezően befolyásolja a gépjármű üzemanyag fogyasztását. A gumi nagy teljesítménye mellett, csendes futást is garantál a különböző évszakokban egyaránt. 2014-ben az AutoBild megfelelő minősítéssel jutalmazta a 185/60 R15-ös méretkategóriájában.
Az AutoBild honlapján további tesztek is találhatóak.
Dunlop gumiabroncsok terepjárókra
Mint a legtöbb gumiabroncs gyártó cég, a Dunlop is külön figyelmet fordít a SUV/4×4 gépjárművekre és külön terepjárókra szánt gumiabroncsokat is piacra dobott. A terepjárókra szánt gumiabroncsok alapanyagukban és kialakításukban is különböznek a közutakra szán, személygépjárműre szerelhető téli és nyári gumiabroncsoktól. Feladatuk, hogy ne csak az időjárási viszontagságoknak tudjanak megfelelni de a különböző útfelületeknek, útviszonyoknak is. Egy terepjáró fő jellemzője ugyanis pont az, hogy nem csak aszfalton hanem földes, homokos, saras utakon is jól kell teljesítenie.
A terepjárókra szánt Dunlop gumiabroncsokra is fontos jellemző, hogy ne csak a nyári útviszonyoknak de a téli időjárás jellemzőinek is megfeleljenek, hiszen a fagyott vizes út, a fagyott sár egész más tulajdonságokkal rendelkező gumikat kíván mint egy puha úton közlekedő vagy aszfalthoz „szokott” gumiabroncs. A Dunlop fejlesztői bázisán nagy erőkkel dolgoztak azon, hogy a váratlan akadályt jelentő útszakaszokon is jó teljesítményt nyújtsanak ezek a terepjáró kerekek.
A Dunlop terepjárókra és városi terepjárókra szánt gumik fejlesztéseinek eredményeképpen még több blokkal látták el a gumikat, így a hóval fedett utakon is jobb teljesítményt tudtak elérni. Ezenkívül a középponti lamellákat szögben állították így kiváló oldalirányú tapadást értek el a csúszós felületeken. A megnövelt mélységű árkokkal a vízen felúszással szembeni védelmet növelték így a víz és latyak optimalizált kipörgését tették lehetővé. Nem csak a külsőn, de a gumi összetételén is dolgoztak a laborokban, hogy a tökéletesre fejlesztett abroncs-szerkezettel még jobb üzemanyag hatékonyságot érhessenek el.
A legnépszerűbb városi terepjárókra szánt gumiabroncs talán a Dunplop Winter Sport 5 SUV, amely egy kimagaslóan jó teljesítménnyel rendelkező téli terepjáró gumi. Az internetes felhasználói visszajelzések alapján szinte maximális elégedettséggel töltötte el a vásárlókat e gumiabroncs használata. A Dunlop prémium terepjáró téli gumija kimagasló téli kormányozhatóságot és fékhatást biztosít a nagy teljesítményű gépkocsi vezetők számára. A továbbfejlesztett futófelület és az intenzív tapadást biztosító gumiabroncs keverék közös erővel birkózik meg a havas, jeges, nedves és száraz felületekkel és ideális, optimalizált irányíthatóságot biztosít, mindemellett ügyel az üzemanyag takarékosságra is. Az AutoBild 2016-ban 255/55 R18-as méretben kiemelt eredményeket tett közzé a gumiról és „Példás” minősítéssel jutalmazta azt. Még ugyanebben az évben a német Auto, motor und sport a 2015/60 R17 méretére adott „Nagyon ajánlott” minősítést.
A Dunlop Winter Sport 5 SUV mellett népszerű téligumik a Dunlop Grantrek WTM3, amely a közúti használatra szánt, luxus SUV-ok tökéletes gumiabroncsa. Emellett a Dunlop Grandrek SJ6 és a Dunlop SP Winter Sport 3D 4×4 és a Dunlop Grandrek SJ5 erősíti a gyártó 4×4 és SUV autókra szánt terepjáró gumiabroncsait, melyek a téli időszakokban biztosítják az autósoknak biztonságos vezetést.
Nyári terepjáró gumiabroncsok közül kiemelten jó minőségűnek és teljesítményűnek a Dunlop SP QuattroMaxx számít, amely 2017-ben az AutoBild tesztje alapján „Példás” eredményeket ért el és 2014-ben már az Auto-Zeitunk is „Különösen ajánlott” értékeléssel promotálta. A DuPOnt Kevlar technológiát alkalmazó kerék, egy merevebb oldalfalat valósít meg, ami a precízebb vezetést teszi lehetővé a nyári útviszonyokban. Ismert nyári terepjáró gumijai még a gyártónak a Dunlop SP Sport Max 4×4, a Dunlop SP Sport 01 4×4 és a Dunlop Grantrek PT2A gumiabroncsok is. Mindemellett számtalan négyévszakos gumiabroncsot is kínál a terepjáróknak a Dunlop, mint a Dunlop Grandtrek AT3, a Dunlop Grandrek Touring A/S és a Dunlop Grandrek ST30.
A Dunlop teherautókra szánt gumiabroncsai
A személyautókon, sportautókon és terepjárókon kívül, a Dunlop a teherautó gumik széles választékát is kínálja. A Dunlop kis teher gépjárművek, teherautók és kamionok nagy kerekei, a nagyobb teherbírású feltételeinek megfelelő tehergumik nagy, tartós sebesség és hosszú útszakaszok mellett is kiváló teljesítményt nyújtanak. Az akár 17”-es kisteher gumiabroncsok optimalizált teljesítménnyel futnak a hosszútávra tervezett gumiabroncs keverékeknek köszönhetően. A kerekeket itt is gondos fejlesztés, tesztelés és gyártás jellemzi, hiszen nem csak a nyári időszakokban de a téli hónapokban is kiválóan kell teljesíteniük. A teherautókra és nagy gépjárművekre szánt gumiabroncsok listája a Dunlop hivatalos honlapján is megtalálhatóak.
A Dunlop kisteherautókra szánt téligumik közül legelterjedtebb a Dunlop SP LT 60, a Dunlop SP LT 60-8 és a Dunlop SP LT 60-6. A kiváló futókeveréket és az abroncsprofilt egyenletes kopásúra alakították ki, így hosszabbítva meg a gumiabroncs élettartamát és a teherszállító képességét. A prémium minőségű terméke futófelületi mintázata a téli útviszonyokra lett kialakítva, a lamellás központi rész, biztos tapadást tesz lehetővé a nedves és havas útviszonyok mellett is. A mély haránt mintaárok és a nyitottan kialakított váll, gyorsan szétszórja a vizet és megakadályozza a vízen való felúszást. A zaj optimalizálása érdekében, a futófelületi mintázatot is ennek megfelelően alakították ki, így képesek voltak elérni, hogy a keletkező zaj egy személygépkocsi zajszintjét érje el. Kiváló húzóerővel rendelkezik esőben, hóban, sárban és a télies útviszonyok között is.
A Dunlop nyári tehergumijai közül a Dunlop Econodrive, a Dunlop SP 9 C és a Dunlop SP LT 30 emelkedik ki, mint a legkedveltebb kategórián belüli nyári gumiabroncs típus. Ez utóbbit 2008-ban az ÖAMTC / ADAC teszt a 175/65 R14-es kategóriában „Ajánlott” értékeléssel jutalmazta. A legújabb generációjú abroncs modern, gyors és kis áruszállító járművek, kisbuszok kerekeire szerelhető fel. A Dunlop minőséget, teljesítményt és biztonságot ezen nyári tehergépjárművek gumiabroncsai is méltán viselik. A strapabíró kialakítást és a kimagasló futásteljesítményt kényelmes felépítés jellemzi az alacsony gördülési ellenállás mellett, akárcsak a Dunlop SP LT800-at, amely a Dunlop négyévszakos terepjárókra szánt gumija, melyet a sűrű lamellázás tesz egyedivé. A nedves és száraz körülmények között is kiváló teljesítményt nyújtó gumin mélyen futó barázdák és a vállrésznél nyitott csatornák vezetik el könnyedén a vizet és teszik biztonságosabbá a vezetést. A gumi egész évben kiválóan használható és jó fékezési tulajdonságokkal rendelkezik a csendes futás mellett.
Chipekkel szerelt Dunlop gumiabroncsok
A Dunlopnak számtalan technológiai fejlesztést köszönhet a gumiipar a felfújható gumitól a Aquaplaning technológián át a Noise Shield-ig. Mindemellett saját gumiabroncs keverékeikkel is bátran kísérletezgetnek összetételben és kialakításban is, feszegetve a határokat. A Dunlop köztudottan a Le Mans-i 24 órás autóverseny sokszorosan győztes résztvevője, így külön erre az alkalomra egy új fejlesztést is eszközöltek a nézők legnagyobb örömére.
A gumiabroncs gyártó, a 24 órán át tartó küzdelem ideje alatt megspékelte a gumiabroncsokat egy RFID technológiával kifejlesztett chippel. A Dunlop már korábban is kiemelt szerepet játszott az RFID technológia kifejlesztésében és bevezetésében ám ő volt az első abroncsgyártó amely ezt az technológiát az autósportban is bevezette. Maga a technológia már közel 10 éve, 2008 óta van jelen amikor a Dunlop és a TOCA közösen hozták létre ezt a rendszert. A technológiának köszönhetően sokkal könnyebben lehet ellenőrizni az abroncshasználatra vonatkozó szabályok betartását a versenyeken.
Végül 2015-ben ezt, a Dunlop által is fejlesztett RFID rendszert bevezették, hogy az egész szezonban figyelje az abroncsokat. Jelenleg a Dunlop a harmadik generációs RFID szoftverét használja, amely lehetővé teszi a chipek leolvasását már nagyobb távolságokból is, mindeközben garantálva a pontosságot és a részletes információkat a szükséges elemzésekhez. A költséghatékony módon szolgáltatott információk mellett a sportautó gumik rendelkezésre állását és felhasználását is elősegítette. Ráadásul a chip biztonsági funkcióval is rendelkezik, így azt nem lehet eltávolítani a gumiabroncsból mint egy vonalkódot. Az így szolgáltatott autógumi információk nem csak a közönségnek szolgáltak plusz információval valós időben a verseny alatt, de a versenyzők csapatai és szakemberei is hasznos értékeléseket tudtak készíteni az adatok alapján.
Az RFID technológiáról egy rövid videó összeállítás is felkerült a Youtube-ra:
A Dunlop gumik és a sport
A Dunlop sokat tett megalakulása óta a sebesség szerelmeseiért és mindent megtett, hogy azok a legnagyobb biztonsággal élvezhessék a száguldás és a versengés örömét. Az első Dunlop gumi érem már 1923-ban felkerült egy ír versenyző nyakába a Grand Prixen. A gumiabroncs gyártó pedig azóta is sorozatban nyeri a bajnokságokat, többek között a Le Mans-i versenyen már a 34. arany érmet is bezsebelték. Ez pedig nagy eredmény egy autógumi gyártó számára, hogy jól remekel extrém körülmények között is.
A Dunlop egyébként számtalan más sportban is jeleskedik, az motorsporthoz gyártott kerekektől kezdve a versenyszintű squash labdákon át a kiváló asztaltenisz ütőig. A Dunlop előszeretettel szponzorál sporteseményeket is, amelyek a feltörekvő versenyzőket, amatőröket is segítik rálépni az autóversenyzés rögös útjára. A motorokra szánt gumiabroncs választékuk is elérhető.
A Dunlop számtalan rövid és hosszú autóversenyen, motorversenyen szerepelt már kiváló eredménnyel és erről hivatalos oldalukon is beszámolnak a sportok elhivatott támogatójaként.