Turbós benzinmotor, közel 700 Nm forgatónyomaték és 560lóerő – ez jellemzi röviden az új Audi RS6-ot. Első pillanatra az autó eleje szemből félelmetesnek és komornak tűnhet. A LED-es fényszórók miatt egy igen agresszív kinézettel találjuk szembe magunkat. De vajon tényleg van mitől tartanunk? Mit tud pontosan ez a félelmetes kinézetű csodajárgány?
Kinézetésben nagyon jellegzetes vonást ad a lökhárítóba vágott fék-és hűtőnyílások. Az Audi rs6 extravagáns LED-es fényszórókkal van felszerelve, illetve 20 colos felnikkel, igaz, 21 colossal is meg lehet vásárolni, illetve megismerhetjük még a kerámia féktárcsákat, a jellegzetes diffúzor betétet, illetve a különleges, kerek alapba beépített dupla kipufogókat is.
Az Audi RS6 stílusát tekintve le se tagadhatná, hogy egy vérbeli Audi
Belső dizájnját tekintve semmi meglepőt nem tapasztalunk. Első pillantásra is a jellegzetes Audi-belsővel találjuk szembe magunkat. Az erős fekete szín dominál a belső térben, ez egyesek számára rémisztő lehet és nyomasztó, főleg, hogy még a tetőkárpit is ebben a színben pompázik. A már korábban A7-ben megismert fabetétben található csíkok pedig itt is megjelennek.
Az Audi RS6-ról egyértelműen elmondhatjuk, hogy egy kényelmes, tágas családi járgány, mely tökéletes választás lehet a mindennapok során. Ám sokan vannak, akik még álmodozni se mernek egy ilyen luxusautóról, hiszen ára körülbelül 30 millió forintnál kezdődik. 300km/órás sebességgel bír ez a csoda, 3,9 másodpercet gyorsulással. A 8 fokozatos Tiptroc váltó takarékosabb és sokkal gyorsabb lett. Az automata váltó pedig úgy cikázik a sebességek között, hogy azt az utasok szinte észre se veszik.
Az Audi RS6 rövid kis reklámvideója a következő linken keresztül érhető el:
Induláskor már nem is tűnik olyan barátságtalannak a sötét színű beltér, addigra talán sikerül megbarátkoznunk a fekete színnel. Ám az elegáns, jól kinéző bőrülések sokak szerint igen kényelmetlenek, főleg a vezetőülésnél található fejtámasz rész. Az autó indítógombja különös helyre, az automata váltó mellé került jobb oldalra. Miután beindítjuk a kocsit, a dupla kipufogó kellemesen felmordul és egy kevés füsttel is találkozhatunk.
Nem csak gyors, de még takarékos is az új Audi RS6
Az Audi ebbe a járgányba szerelte az első teljesen alumínium motorját, amely V10-es hengerel rendezésű, 5 literes és 90 fokos hengerszögű. Maximum forgatónyomatéka pedig közel 700Nm, illetve 1500 1/perc. Talán viccesnek tűnhet, ha egy ilyen árkategóriájú és ilyen teljesítményű autóval kapcsolatban eszünkbe jut a takarékos kijelentés. Pedig ne vegyük viccnek a dolgot, hiszen az Audi rs6-os ebbe is különleges. Igaz, hogy egy 560 lóerős autónál ritka ha még takarékosságról is beszélhetünk, ám erre a kocsira ez is jellemző. Elődjeihez képest már 30%-kal csökkentették az autó fogyasztását.
A C generációs RS6 előállítását 2002 nyarán kezdték meg és egészen 2004 őszéig folytatták. A jelenlegi, újabb C6 generációs RS6-os Audit pedig 2007-ben mutatták be a Frankfurti autószalonban. Az Audi RS6-os teljes mértékben úttörőként szerepel az Audi legkorszerűbb és legmodernebb technológiájának bemutatásában.
Ez az autó tehát egy csúcsfelszereltségű, sportos járgány, mely hatalmas adrenalin löketet ad és kiváló vezetési élményt biztosít mindenki számára.