A nyárigumiabroncs-böngészések alkalmával nem szabad megfeledkeznünk a Goodyear gumigyártó cég idei újdonságairól sem. Ezek közül is figyelemreméltó az Eagle F1 Asymmetric 3 nevet viselő abroncsmárka, amely az autóversenyzés sebességének és vezetési élményének benyomását kívánja sugallni az F1 megjelöléssel.
Az előzetes beharangozók alapján pedig, átlagon felüli menetstabilitást ígérve, az új abroncstípus rövidebb féktávval képes biztosítani az uralmat a gépjármű felett, nedves és száraz utakon egyaránt.
A száguldás mellett természetesen a biztonság a legfontosabb kérdés, így a Goodyear hangsúlyozza, hogy az innovatív, RunOnFlat néven futó defekttűrő technológia lehetővé teszi a biztonságos célba érést e váratlan gumiprobléma esetén is, lehetővé teszi, hogy defektes gumiabronccsal még legfeljebb 80 km/h sebességgel továbbhaladjon, így nem kell az út mellett kereket cserélni, és az esetleges durrdefekt is jóval nagyobb eséllyel elkerülhető.
Az Eagle F1 Asymmetric 3 nyárigumi-abroncs keréktárcsa-védelemmel ellátott gumiabroncs, ami az amerikai gumigyár újításinak egyike, és főként a városi használat esetén gyakran előforduló járdaszegéllyel történő ütközések, surlódások során óvja a keréktárcsát.
A megerősített oldalfalak révén ellenáll a hirtelen bekövetkező fizikai behatásoknak, még nagyobb sebesség esetében is. Nem mellesleg a terepjárókra készült gumimodellek országúti használatot is biztosítanak, és 270 km/órás megengedett sebességhatár melletti optimális teljesítményt nyújtják. Összkerékmeghajtás esetén a terepkörülmények között a gumik pedig 190 km/órás sebességet garantálnak.
Az említett paraméterek és az ehhez társított – nem túl rövid – névválasztás is a Goodyear részéről mindenképpen a nagy sebességű autózást kívánja képviselni, amihez elengedhetetlen a kitűnő kormányozhatóság és tartósság. Ezt pedig az új, megerősített felépítési technológia erősebb és könnyű súlyú felépítést biztosít, így javítja a kormányozhatóságot, a kanyarodási teljesítményt, a kopást és az üzemanyag-hatékonyságot.
A tapadás, a fékezés és kormányozhatóság érdekében az új Grip Booster (tapadásjavító) technológiát alkalmazza a gyártó, amely ragasztógyantát tartalmaz a felülettel való tapadás javítása érdekében, ezáltal jobb tapadást biztosít a nedves és száraz utakon történő fékezéshez és kormányzáshoz. Emellett a nagy sebességű utazás velejárója a lerövidült reakcióidő váratlan helyzetekben, ami jóformán megköveteli a rövidebb fékút biztosítását nedves és száraz útfelületen egyaránt.
A Goodyear ezt az Active Braking Technology (aktív fékezési technológia) eljárásnak köszönhetően fékezéskor nagyobb az útburkolati érintkező felület, így stabilabb a tapadás. A talajjal való megnövelt érintkezés pedig rövidebb fékutat biztosít a nedves és száraz utakon is.
Ha van, akit esetleg még nem győzött meg a Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 nyárigumi-abroncs, akkor itt érdemes megemlíteni, hogy az amerikai gumigyártó cég büszke arra, hogy nemcsak az autótulajdonosok kedvelt márkája a cég történetének fennállása óta, hanem a jelentős, nagy múltú autógyártó vállalatok is gyárilag Goodyear gumiabroncsokkal szerelik újabb és újabb modelljeiket.
Éppen ezért gumiabroncsaik a legnépszerűbb autómárkák legtöbb modelljére felszerelhetők, illetve ezzel kezdi meg útjait a Porsche, a Mercedes-Benz, az Audi, a BMW, a Volkswagen és a Ford számos modellje is.