Autózás Suzuki

Nem csak városban vagány, Suzuki Ignis

Rate this post

A négykerekűek porondján már jóideje, – idén 25 éve – garantálja a megbízható minőséget a tisztelt nagyérdemű autóstársadalom számára a hazánkban elsők között ,,letelepedett” Suzuki autógyár. Mutatja ezt az a tény is, hogy idén ismét a Suzuki márka vezeti a hazai autóeladási statisztikákat. Közkedveltsége töretlen a személygépjármű-használók körében, a széleskörű modellválasztéknak, jó ár-érték arányának és a folyamatos innovációnak is köszönhetően.

Suzuki Ignis, a kis vagány autó

Idén ismét a Suzuki áll a dobogó legfelső fokán a hazai autóeladási versenyben

Nagy siker a 2018-as év is a hazai autóeladásban a Suzukinál. Egyértelműen ez a márka ma a legkedveltebb az autóvásárlók körében. Az idei többszöri mérés is bizonyította, hogy a legnépszerűbbnek bizonyuló SUV-kategóriában a márka kiemelkedően magas, 23%-os részesedési arányt teljesített, toronymagasan megelőzve konkurenseit. Ez a szép teljesítmény nem csak az idei évet fémjelzi, hanem évről-évre hozza a biztos növekedést, ami az éves autópiaci részesedés 14%-át teszi ki, amelyet egyszer sem ingatott meg egyetlen autógyártó sem, ők a legutolsó mérések szerint is 10% alatt produkáltak.

2018-ban is népszerű a Suzuki!

A hazai Suzuki már 25 éve bizonyít hazánkban

A Suzuki gyár története valójában 1909-ben kezdődött, – így jövőre ünnepli fennállásának 110. évfordulóját – de akkor még se híre, se hamva sem volt a négykerekűeknek a cégnél, mert ekkor Suzuki Michio egy pedálhajtású szövőgéppel jelent meg a piacon, melyet később gépesített. 1952-től készülnek motorhajtású kerékpárok ezen a néven, ’55-ben pedig elsőkerék-meghajtású kisautójuk is elkészült, melyet 1977-ben követett az első négykerék-meghajtású modell. A sorozatos sikereknek és versenyeredményeknek köszönhetően, a márka széles körben ismertté vált, egyre inkább elterjedt, és hamar belopta magát a személygépjármű-használók szívébe.

Hazánkban 1990-es években kezdte meg működését a Suzuki autógyár, amely azóta jelentős korszerűsítésen esett át, köszönhetően az újabb és újabb technológiák elterjedésének az autózásban is, valamint a megnövekedett export kiszolgálhatóságának teljesítésére, hiszen – ahogy eddig is – 128 országba szállítanak hazai gyártású modellekből.

Méltán büszkék lehetünk a hazai előállítású Suzuki Vitarára, a városi terepjáróra, ugyanis ebből a slágermodellből a magyarországi gyártósorokról legördülve, mintegy 80.000 darab kelt el a külföldi autópiacokon.

A Suzuki Ignis terepen és városban is kiváló utitárs

A Suzuki, a ,,mi autónk”, és ez igaz a különösképpen kedvelt modellre, a megújult Ignisre is, amely városban és terepen is elvárásainknak megfelelően teljesít. Ez a régóta ismert modell már emblematikusnak számít, amolyan ,,népautóként” is definiálható. Ezzel a ,,népautó” kifejezéssel természetesen nem leszólni kívánjuk a márkát, sőt ez a modell a sorozatos innováció révén tartogat most is szép számmal újításokat, extrákat a széles vásárlókör legnagyobb örömére.

Suzuki Ignis, a sokoldaű mindenes

Ilyen újdonság például a kiváló manőverezhetőség: az Ignis minimum 4.7 méteres fordulási sugárral könnyedén manőverezhető szűk helyeken, utcákban és parkolókban is. A nagy átmérőjű kerék és a megemelt hasmagasság megkönnyíti a vezetést terepen, egyenetlen és kátyús utakon is. A legkülönbözőbb terepviszonyok között is boldogulhatunk, mert a cég beépített egy visszagurulás-gátló rendszert az új Ignisbe, amely megakadályozza – akár 2 mp-ig – az autó hátragurulását, amikor emelkedőn levesszük a lábunkat a fékről és rátesszük a gázpedálra.

További segítség a lejtmenetvezérlő is – Allgrip-modelleknél – amely a meredek lejtőkön, amikor az autó azt észleli, hogy a motorfék lassítása önmagában nem elég, automatikusan működteti a féket is a sebesség csökkentésére. Ezzel fékre lépés nélkül szabályozható a sebesség, hogy nagyobb figyelem irányulhasson a kormányzásra.

A biztonsági szempontokat szem előtt tartva egy optimális 4WD-rendszerrel szerelték az új Igniseket – az Allgrip-modelleknél -, amely megkönnyíti a mindennapos vezetést különösen a csúszós vagy havas útfelületen úgy, hogy a viszkózus tengelykapcsolós négykerék-meghajtású rendszer automatikusan osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekekkel, amikor azt érzékeli, hogy az első kerekek nem tapadnak az útfelületen.

A gyár ezekkel az újításokkal lehetővé tette a modell újraértelmezését, amelyekkel kiszabadult a hagyományos ,,városi autó”-kategóriából, és a természet felé indulva, terepen, szabadidős programokban is nagy segítségünkre van.

Szóljon hozzá!