A virágillatú, madártrillás tavasz már átlépte a küszöböt, a személygépkocsi-tulajdonosok, pedig elmerültek a nyári gumi árak böngészésében, hogy kedvenc kerékkel felvértezett vaskedvencük számára megleljék a legoptimálisabb gumiabroncs-példányt.
Egy szólássá vált gondolat szerint, ha képesek vagyunk megálmodni valamit, akkor ennek megvalósítása sem elérhetetlen, sőt. Valakinek a fejében egyszer már megszületett az önműködő kocsi képe, ahhoz hogy ez a még fantáziavilágban leledző ábra később, mint valamely gondolat-energia átszállhasson Carl Benz kreatív elméjébe és megteremtse az első belsőégésű motoros gépet.
Nyári gumi árak, korszerűsítési igények, technikai fejlődés
Az első, a maga korában stílusosnak, különlegességnek, vagy éppen furcsa szerkezetnek ítélt automobil álomból valóságra hívását megelőzte a kerék, amelyet már több mint 5000 éve feltalált a leleményes ember.
A kezdetben leginkább hintóhoz hasonlító szerkezet a maga drótküllős, masszív gumival felszerelt, irdatlan kerekeivel eljutott korunk okosgumi abroncsának evolúciós szakaszához, amelynek keretében az autótulajdonosok akár otthonról, kényelmesen leellenőrizhetik az éppen aktuális nyári gumi árak mutatóit, és ez alapján hozhatják meg gumiabroncsügyi döntéseiket.
Ami viszont az évszázados fejlődési ív alatt sem mutatott változást, az nem más, mint a használók igényeinek való megfelelés, a folyamatos korszerűsítési szándék felszínre bukkanása, a biztonságfaktornak megfelelés, és az elérhető árral rendelkezés, mely nem csupán a nyári gumi árak mibenlétével cseng össze, hanem egy sor más technikai tényezővel egyaránt.
A lovashintótól a szuper verdákig
A pöfögő motortól, mely büszkén karikázott végig „világrajöttét” követően az akkori utcák hintókkal, delizsánszokkal (személyszállító postakocsikkal), valamint szekerekkel meghintett sorain, akkoriban éppoly újdonságszámban mehetett, mintha a ma még futurisztikus furmánynak tetsző szuperautók száguldoznának a közutakon a híres jövőkutató (Jacque Fresco) tervei alapján.
Talán a mágnesúton szaladó autók tulajdonosainak jelene, már nem is tetszik oly távolinak, mint hinnénk, és meglehet, hogy a közeljövő emberei már avítt, divatjamúlt jelenségnek fogják titulálni a ma még gumiabroncs-cserére szoruló járműveket, a nyári gumi árak kavalkádjában elmerült egykori autós követelményeket.
Maradjunk azonban jelenünkben, és tisztelettel veregessük vállon (no, persze képzeletben) a fejlődés színpadán kimagaslóan teljesítő embert, aki a ló nélküli, önállóan mozgó kocsiktól ellépdelt a pazar McLaren szuperautók világáig, s nem kíván megálljt kiáltani a prosperálásnak.
Amire a kocsiálmok életre szólítói is büszkék lennének
A nyári gumi árak akciós értékben is hozzáférhetőek a prémium-, a közép- és az olcsó kategóriában egyaránt, ahol a személygépkocsik, a kisáruszállító-, és a terepjáró tulajdonosok egyaránt megvásárolhatják az kívánalmaiknak és pénztárcáiknak leginkább megfelelő gumiabroncs-típusokat.
Az 1885-ben, illetve az 1886-ban Benz, illetve Daimler által megalkotott első praktikus gépkocsik megálmodói és létrehozói éppoly csodálattal pörgetnék végig korunk autóinak, és alkatrészeinek színes palettáját, mint ahogy azt mi tennénk, ha lehetőségünk nyílna betekinteni a jövő megragadóan fejlett nívójú társadalmának (reméljük az lesz!) kulcslyukán.