A Pirelli az olasz gumigyártás egyik meghatározó alakjaként már az 1800-as évek vége óta meghatározó szereplője az iparágnak, ami természetesen termékeik minőségén is megmutatkozik.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha valaki garantáltan minőségi, ámde elérhető árú, sportos, hovatovább a dizájn és a kinézet tekintetében is a legjobb abroncsok közül szeretne válogatni, az bizonyára előbb vagy utóbb, de ráakad majd a Pirelli téligumikra, amelyek tökéletesen kielégítik a fentiekben felsorakoztatott igények többségét.
Nem véletlenül lett ugyanis a Pirelli korunk egyik legnagyobb abroncsgyártója, amely a minőség és a teljesítmény tekintetében évek óta útmutatónak is tekinthető.
Milyen autókra ajánlottak a Pirelli téligumik?
A Pirelli egyike azoknak a prémium kategóriás autógyártóknak, amelyek csakhamar felismerték, hogy nem szabad kizárólag a versenyszférára és a legmagasabb kategóriára koncentrálniuk, éppen ezért a Pirelli téligumik kapcsán olyan változatos kínálat vár ránk, ami csak nagyon kevés nagy gyártónál figyelhető meg.
Míg ugyanis a legtöbb nagy név kizárólag a prémiumra koncentrál, a Pirelli úgy garantál középkategóriás abroncsokat elérhető árakon, hogy közben kiemelkedő figyelmet fordít a megfizethetőség mellett arra is, hogy a márkától megszokott tulajdonságok és képességek egyaránt megmaradhassanak.
Ez a fentiekben felvetett kérdésre válaszolva azt jelenti, hogy a Pirelli téligumik szinte bármilyen autóra tökéletesek, hiszen a legalacsonyabb kategórián kívül szinte bárki megtalálhatja itt a számításait. Persze más kérdés, hogy megéri-e a Pirelli téligumik között válogatni az embereknek bizonyos gépjárművek esetén, hiszen egy 20 éves Suzuki Swiftre, egy kisebb teljesítményű Skoda Fabiára nem érdemes az olasz gyártó sportos, jellemzően nagy teljesítményhez megálmodott abroncsai közül válogatni.
Olyannyira nem, hogy a Pirelli téligumik éppen az elhangzottak miatt leginkább a közép- és felsőkategóriás, jellemzően nagyobb teljesítményű autókon érzik a legjobban magukat. Ha tehát van a birtokunkban egy 1800 köbcentis motorral szerelt Opel Vectra B, esetleg egy nagyobb motoros BMW vagy Audi, akkor ezeket érdemes nem kínai vagy olcsó kategóriás abroncsokkal felvértezni annak ellenére sem, hogy a méret szempontjából nyilván azok is megfelelnének rá.
Nagyjából az első kanyarig, hiszen az ilyen autókban van nyomaték, és tulajdonosaik rendszerint szeretik is hajtani őket, ilyenkor pedig elengedhetetlen, hogy az autó tapadásáról, a saját és mások biztonságáról legalább egy olyan gumiabroncs gondoskodjon, mint amilyen a Pirelli által gyártott Sottozero-sorozat tagjai, hogy csak egyet emeljünk ki a sok közül.
Az autód határozza meg
Persze ez nem jelenti azt, hogy egy kisebb kategóriában induló, gyengébb motorral rendelkező gépkocsira nem lehetne vagy nem szabadni Pirelli gumit vásárolni.
Éppen ellenkezőleg! Mindenkinek szíve joga olyan abroncsot feltenni gépjárművére, amilyen csak szeretne, így amennyiben találunk rá váltóméretet, bátran felszerelhetünk egy Trabantra is egy felsőkategóriás téli abroncsot, hiszen makulátlan, valóban páratlan biztonságra számíthatunk tőle, ellenben nem árt mérlegelni az ár tekintetében.
Nem kizárt ugyanis, hogy ilyen esetben a gumiabroncsok többet, vagy közel ugyanannyit érnek majd, mint az autó összértéke. Összességében tehát mindig autód, és annak teljesítménye határozza meg, hogy szükség van-e Pirelli téligumik használatára vagy sem.