Ha a megszokott városi vezetésen túl egy kis extra aszfalttúrát is beiktatnánk napirendünkbe, vagy kicsit változatosabb útszakaszokon is, határainkat feszegetve, ,,megmasszíroznánk” a gázpedált, vagy a nyaralás alatt a mediterráneum kalandos szerpentinjeit is szíves felfedeznénk, akkor sem kell feladnunk jól megérdemelt biztonsági elvárásainkat. Ebben lehet ideális partner a német Continental gumigyár legújabb PremiumContact™6 nyárigumiabroncsa, amely maximális komfortot ígér kifejezetten felső kategóriás autómárkák részére.
Az idei év nyárigumi-eladási statisztikái alapján máris kijelenthető, hogy a PremiumContact™ 6 különösen kedvelt ,,slágerabroncs” a vásárlók körében, német gyártó számos újításának köszönhetően. Közkedveltségét a cég beharangozójában hangsúlyozott kompromisszumok nélküli, maximális biztonság teszi még ígéretesebbé.
Tetten érhető az Continental erre irányuló törekvése, az új, innovatív alapanyag-összetételben is mely a rendkívül rövid féktávot biztosítja – nedves útfelületen is, valamint megnövekedett futásteljesítményt biztosít, megnövelve az abroncsok élettartamát, és csökkentve az éves bekerülési költséget autóhasználataink során. Elmondható, hogy ez a gazdaságos üzemeltetés környezetünkre is jobb hatást gyakorol.
Biztonsági kérdésekben a ’német mérce’ köztudottan etalonnak számít ma is, így elvárásainkat nem alaptalanul támasztjuk a Continental PremiumContact™ 6 nyárigumi-abronccsal szemben; és ennek eleget téve további innováció révén a kétrétegű futófelület alapanyag-összetételében a kristályos szerkezetű szilika alkalmazása teszi lehetővé a kiváló futásteljesítményt. A a fejlesztőmérnökök fontosnak tartották ezt az optimalizált kopásintenzitással rendelkező futófelületi keverék alkalmazását, mely így, szinte egyedülálló módon, 15%-kal növeli meg a gumiabroncs futásteljesítményét.
A vezetési komfort fokozását az eddigi legoptimálisabb felfekvőfelületet kialakításával igyekszik megoldani a Continental, és ennek érdekében innovatív polimereket alkalmaz, amik jelentős mértékben növelik a gumiabroncs felfekvési felületét, a talajkapcsolat minőségét.
Továbbá a makroblokk-kialakítás maximális kontrollt, és kanyarodási menetstabilitást eredményez, ezzel is hozzájárulva a kiválónak mondható rövid féktáv eléréséhez. A vállrészen kialakított összetett blokkstruktúra rendkívüli oldalirányú erőátvitelt biztosít, valamint az aszimmetrikus kiképzésű futófelületi bordák növelik a mintázat merevségét és csökkentik a blokkok deformációját, így az abroncs kitűnő tapadást tesz lehetővé a nagyobb sebességből eredő extrém erőhatások esetén is.
Igaz, hogy a 2017-es ADAC nyárigumitesztjén még csupán a ,,kistesó”, a Continental PremiumContact™5 gumiabroncs mérettetett meg, azonban jó ómen, és messzemenő következtetésekre enged mutatni az a tény, hogy a korábbi modell kompakt kategóriában, 195/65 R15 gumiméret tekintetében a 2,2 -es osztályzatot, azaz a ,,nagyon jó” minősítést nyerte el. Ezt a bizalommal kecsegtető számadatot a jó ’száraz’(1,8) és ’nedves tapadás’(1,9)-i tényezőknek köszönheti; és osztályzatával mindössze egy tizeddel maradt el olasz abroncsvetélytársa mögött.
Jövőre bizonyára a PremiumContact™ 6 nyárigumit is górcső alá veszi a német autóklub, de ha az eddig látottak alapján bizalmat szavazunk ennek az új márkának is, bizonyára nem fogjuk megbánni sem rövid, sem pedig hosszú távon.