A Volvo bekeményített, amikor megalkotta a Polestar márkáját. A kínai forgalmazás, a gyönyörű stílus és a rendkívüli elektromos teljesítmény teszi félelmetesen tökéletes ellenféllé, a Volvo új autó csodáját, a Tesla számára. Ezt a versengést már nemrégiben el is kezdték hivatalosan is, amikor Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója egy előadáson, videón mutatta be a Tesla Model 3 és a Volvo S60 töréstesztjeit. Közben elmondta, hogy vitathatatlan, hogy a Volvo az egyik legbiztonságosabb autó.
A videón azonban – természetesen – a Tesla szerepelt jobban, így a mondandóját úgy zárta, hogy: „A Volvo vitathatatlanul a második legbiztonságosabb autó a világon”.
A Volvo és a Tesla tehát már hivatalosan is hadat üzent egymásnak és egymást túllicitálva próbálják célközönségüket megfogni és bizonyítani számukra, hogy az ő márkájuk, ő modelljeik a jobbak. Az persze nem kétséges, hogy mindkettő kiemelkedő teljesítménnyel és egyedi megoldásokkal hódítja meg a piacot. A Tesla Model 3 után, alig három hónappal, válaszul a Volvo előállt az új; Polestar elektromos autójával, amely a Volvo egy jármű villamosítási stratégiájának a kezdő lépése.
2019-től ugyanis minden új járművet villamosít. Ezek közül kiemelt figyelmet érdekel már most is a Polestar 1, ami hibrid teljesítményű coupé, a Polestar 2, ami egy nagyobb volumenű, teljesen elektromos limuzin és a Polestar 3, ami egy akkumulátor-elektromos városi terepjáró.
„Minden lenyűgöző elektromos autó az úton, egy győzelem a Tesla számára,”
Nyilatkozta a Tesla vezető szóvivője, aki az új Polestar autókat, így üdvözölte a piacon. Bár a közleményben próbálják a konkurencia új autóinak bejelentését is a saját előnyükre kovácsolni, érződik benne, hogy tartanak a nemrégiben 11 milliárd dolláros befektetéssel megerősödött Volvo-tól. A terek szerint a Volvo 2020-ra évente 800.000 járművet kíván értékesíteni.
Az eladási stratégiákat is hasonlóan képzeli el a Volvo a Polestar autóinál, mint amit a Tesla tesz. Közvetlenül kíván az ügyfeleivel és leendő vásárlóival kapcsolatot ápolni és akár online is rendelhetővé teszi a Polestart autóit. Így kikerülve a kereskedőket. Az autóit, akárcsak a Tesla modelleket, saját bemutatótermeiben tekinthetik meg majd az érdeklődők.
Mit tud majd a Volvo Polestar 1?
Az új Volvo autók új márkája, a Polestar egy önálló elektromos sportmárka kíván lenni, amely három modellel is rendelkezik majd. A Polestar 1, ennek a márkacsoportnak az első példánya, amely 2019 derekán fog legördülni a gyártósorról. A külsejét tekintve, egy dizájnos, letisztult, méretgazdaságos, mégis karakteres jellemzőkkel ellátott négykerekű gépjármű tárul a szemünk elé, amelynek egy sarkcsillag (angolul: Polestar) díszíti a motorházfedelét.
A csúcsmodell egy elektromos sporthibrid, amely kétajtós kialakításban kerül majd a piacra. Ez egy belső égésű motorral támogatott elektromos gépkocsi, amely egyetlen feltöltéssel is képes 150 kilométert megtenni, csupán az akkumulátorai segítségével. Ez jelenleg a legnagyobb teljesítmény a hibrid autók piacán. Az autó 600 LE rendszerteljesítménnyel és 1000 Nm forgatónyomatékkal a sportautók kategóriájának is jeles képviselőjévé tud majd válni.